Bilder fra landsmøtets tredje dag

Her er noen blinkskudd fra onsdag 31. mai.

Wenche Myhre underholdt før festmiddagen onsdag. (Alle foto: Johnny Syversen)

Onsdag var nest siste dag av landsmøtet på Lillestrøm. Da fikk vi besøk av blant andre Åsa Lindestam, leder av Pensjonistforbundets søsterorganisasjon i Sverige - Pensionärernas Riksorganisation (PRO) og leder i den Nordiske Samarbeidskomiteen (NSK). Vi fikk også en hilsning fra Mimir Kristjansson i partiet Rødt.

På programmet for dagen sto handlingsprogrammet 2023-2026 og valg av nytt sentralstyre. Valgkomiteens leder, Lise Wiik, innledet om valgkomiteens arbeid.

I tillegg holdt Unni Bjelland et engasjerende innlegg om det som kalles «Samordningsfellen».

Nytt sentralstyre

Jan Davidsen tok gjenvalg som forbundsleder. Det nye sentralstyret vil de neste tre årene ellers bestå av første nestleder Helga Hjetland, andre nestleder Bjørn Egeli, Inger-Marie Stokker, Jørund Hassel, Tove Britt T. Andreassen og Knut Trond Knudsen, samt Gerd Eva Volden og Kjell Engebretsen fra Fagforbundet. Bjørn Eriksen er første vara.

Megastjerne

Wenche Myhre ble kveldens store overraskelse, det var nesten ingen i salen som visste at den store stjernen hadde takket ja til å komme og underholde på Pensjonistforbundets 31. landsmøte. Da hun entret scenen og startet showet med hitlåten "Når jeg blir seks og seksti", brøt jubelen løs.