Årets Saval-dager i full gang

For 7.året arrangeres glade pensjonistdager på Savalen. Nærmere 200 “godt voksne” fra Hedmark og Oppland er samlet til aktivitetsdager. Her arrangeres Savalmesterskap i hesteskokast, skyting og lagspillet petanque.

Iver Bjerkehagen måler resultatene, John Oddleif Bakken kontrollerer mens turneringsleder Arne Kjærnet fører protokollen. (Foto: Finn-Åge Løvlien). Foruten de nevnte øvelsene kan deltakerne konkurrere i to naturstier. Andre valgfrie “øvelser” er sykling, topptur, velværebasseng, kubbspill, kaste-på-stikka, krokket, m.m. Første dagen besøkte Norsk Luftambulanse samlingen med informasjon og eksempel på hjerte-lunge-redning. Foredraget av musikkterapeut Ingrid Sløgedal ble en utrolig spennende og inspirerende innføring i bruk av musikk som åpning inn til de demente, og kveldsquizen fikk også god mottakelse. Så langt er deltakerne svært godt fornøyde og ser fram til fortsettelsen på onsdag. Det er pensjonistforbundene i Oppland og Hedmark som arrangerer uka sammen med Savalen Fjellhotell & Spa.

Helene Landheim fra Vang deltok i skyting. Det ble treff! (Foto: Finn-Åge Løvlien)

Vinnerlaget i quiz, fra v.: Nils Erling Myhr, Eva Henny Endresen, Hege Nordahl, Jan Tyriberget og Arne Kjærnet. (Foto: Finn-Åge Løvlien).