Støtte til det ukrainske folk

Pensjonistforbundet Østfold fordømmer på det sterkeste Russlands brutale invasjon av Ukraina og uttrykker vår støtte og solidaritet med den hardt rammede ukrainske befolkningen.

Pensjonistforbundet Østfold bevilger kr. 2 per medlem i Østfold, kr. 10.932,-  til det humanitære hjelpearbeidet.
Vi oppfordrer andre organisasjoner til å gjøre det samme.

Vi må nå være beredt på å ta imot medmennesker på flukt i denne dypt tragiske situasjonen. Pensjonistforbundet er glad for at myndighetene nå legger til rette for at flyktninger fra Ukraina blir tatt godt imot i vårt land. Vi vil også oppfordre det norske folk om å bidra til dette. Pensjonistforbundet Østfold bevilger kr. 2 per medlem i Østfold, kr. 10.932,- til det humanitære hjelpearbeidet. Vi oppfordrer andre organisasjoner til å gjøre det samme.