Scorer høyt hos leserne

Pensjonistforbundets medlemmer er godt fornøyd med Pensjonisten. Nesten ni av ti lesere mener bladet er troverdig, og tar opp viktige saker for eldre. 3 av 4 vil anbefale Pensjonistforbundet til en venn eller kollega.

Redaktør Trond H. Nedrebø i Pensjonisten setter stor pris på tilbakemeldingene fra leserne. (Foto: Oda Hveem)

89 prosent av Pensjonistforbundets medlemmer leser hele eller deler av innholdet i Pensjonisten, landets største eldremagasin med over 317 000 lesere, forteller redaktør Trond H. Nedrebø. Han viser til leserundersøkelsen som Norstat utførte på utgave 8-2023.

Interessant innhold

Pensjonisten blir hyppig lest, ofte fra perm til perm, og 94 prosent av medlemmene oppbevarer magasinet i en dag til over en måned. Enkelte oppbevarer Pensjonisten i årevis. 92 prosent av leserne definerer seg i målgruppen magasinet skriver om og for, mens 74 prosent føler at de får relevant informasjon gjennom magasinet.

Mer enn sju av ti lesere av Pensjonisten synes magasinet har en form og framstilling de liker godt og finner interessant. Nesten ni av ti lesere mener bladet tar opp viktige saker for de eldre og at det har et troverdig innhold.

Anbefaler medlemskap

Når leserne blir spurt om de kan huske å ha mottatt et magasin i postkassen i løpet av den siste uken, gir 81 prosent positivt svar til fordel Pensjonisten. 74 prosent av de spurte vil i tillegg anbefale Pensjonistforbundet til en venn eller kollega.