Sangboka er klar

Pensjonistforbundets «Jukebok» er kommet fra trykkeriet, rykende fersk og full av deilige sanger. Nå blir det sangkveld!

God stemning når Pensjonistforbundets «Jukebok» testes ut av sangglade Berit Eliassen (f.v.), Jan Øyvind Helgesen og Eirin Faldet. Utenfor bildekanten sitter forøvrig Jorunn Thorsen.

Ideen til sangboka ble unnfanget under koronapandemien, som et tiltak for å skape aktivitet rundt om i de tusen hjem. Hundrevis av pensjonister sendte inn tusenvis av forslag til sanger.

– Å plukke ut de 111 sangene har vært en morsom, men også vanskelig oppgave, opplyser Pensjonistforbundets kommunikasjonssjef Bjørg Karin Buttedahl.

Viser, pop og rock

Nye årskull med pensjonister har kommet til siden forrige gang Pensjonistforbundet lagde en sangbok, noe den boka også bærer preg av.

I den nye boka er det en flott blanding av viser, pop og rock fra 70-, 80- og 90-tallet. Noen norske og noen engelske – her møter du alle fra Beatles og ABBA til Lillebjørn og Halvdan.

Boka inneholder 111 sanger med besifring (noter og akkorder), og er på hele 227 sider. Den er produsert med spiralrygg sånn at den er enkel og grei å bla i, og sangene er i alfabetisk rekkefølge.

Prøvekjørt og godkjent

Vi inviterte medlemmer av Oslopensjonistene til å teste ut boka, og fikk med oss Jan Øyvind Helgesen, Eirin Faldet, Jorunn Thorsen og Berit Eliassen. De var storfornøyde med boka.

Her ser – og hører – du firkløveret i fri utfoldelse:

Nytt opplag er underveis

Boka er laget av Pensjonistforbundet, med økonomisk støtte fra Stiftelsen Dam. Vi håper den vil bidra til at folk kommer sammen og synger – for sang skaper glede.

Førsteopplaget på 15.000 bøker er fordelt på våre fylkes- og lokalforeninger landet over. Alle kommuner har fått 20 eksemplarer til et seniorsenter.

Neste opplag av sangboka vil være klart i løpet av oktober.

For våre foreninger vil bøkene koste kun 50 kroner per eksemplar og de selges i esker med 15 bøker. Kostnadene per eske blir da 935,- kroner inkludert frakt.

Her finner du sangboka i nettbutikken vår.