Elvis Presley-låter rocket pensjonistene i Asker!

Det ble latter, rytmer fra ungdommen, klappsalver og vrikking på mer enn hoder og nakker da Jacob Conradi dro opp stemningen for starten av en ny pensjonistforening i storkommunen Asker

Styreleder Sigmund Kristoffersen ønsket velkommen før ordet ble gitt til ordfører i Asker, Lene Conradi.  Foto: John Granly

Styreleder Sigmund Kristoffersen ønsket velkommen før ordet ble gitt til ordfører i Asker, Lene Conradi. Foto: John Granly

Mandag 28. august arrangerte Pensjonistforbundet Akershus - i samarbeid med pensjonistutvalget i Fagforbundet Viken, åpent møte i Asker. 22 av de nærmere 60 fremmøtte skrev seg på liste som kontaktpersoner i startfasen. – Dette lover svært godt, sier fylkesleder Sigmund Kristoffersen. – En dag med glede og følelse av samhørighet, sier fylkessekretær Sigrid B Karlsen.

Ordfører Lene Conradi mener Asker blir en enda bedre kommune med sterke stemmer fra storkommunens eldre.  Foto: John Granly

Ordfører Lene Conradi mener Asker blir en enda bedre kommune med sterke stemmer fra storkommunens eldre. Foto: John Granly

PANGSTART

Med Asker-ordfører Lene Conradi som hovedtaler, satte møtet en tydelig og sterk dagsorden: De eldre er en solid grunnstamme i en kommunes liv. De har erfaringene fra levde liv, de har kunnskapene om hvordan nye generasjoner bør vokse opp og ta ansvar, derfor er det beklagelig at så få eldre velges til viktige posisjoner i samfunnet.

-Eldrekultur og eldreomsorg gjelder dere. Derfor må dere la deres egen stemme høres i samfunnsdebatten. Her er Pensjonistforbundet svært viktig, poengterte flere av de som hadde innlegg.

STOR OPPLEVELSE

Jacob Conradi som Elvis Presley i ord og toner, sang hjertesanger vi alle kjenner også for sin kone, ordfører Lene – før hun måtte løpe til et kommunalt kveldsmøte! «Love me tender» ble heeelt rørende akkurat der og da – Elvis lever i oss fra barndommen!

Jacob Conradis Elvis Presley-show ga nærhet til en musikktradisjon verden aldri blir lei! Nederst i denne artikkelen finner dere en "smakebit" fra Conradis versjon av legenden

STERK STØTTE

Fra Fagforbundet deltok Gerd Eva Volden fra talerstolen, der hun fortalte at Fagforbundets 900 egne pensjonistmedlemmer i Asker nå blir vervet i stor stil som fullverdige medlemmer av Pensjonistforbundet og blir med i starten av en Asker-forening.

Så ga Inger-Marie Stokker fra sentralstyret en bred orientering om organisering, temaer og saker i fokus i hele landet.

Dyktige damer fra henholdsvis Fagforbundet og Pensjonistforbundet. Begge fra Sentralstyret i Pensjonistforbundet.  Foto: John Granly

Dyktige damer fra henholdsvis Fagforbundet og Pensjonistforbundet. Begge fra Sentralstyret i Pensjonistforbundet. Foto: John Granly

Fylkesleder Sigmund Kristoffersen (Foto: John Granly), var glad og rørt over den store oppslutningen og alle støtteerklæringene til ny Asker pensjonistforening!  John Granly var selvskreven som konferansier - og gjorde som vanlig en fremragende jobb!

Fylkesleder Sigmund Kristoffersen (Foto: John Granly), var glad og rørt over den store oppslutningen og alle støtteerklæringene til ny Asker pensjonistforening! John Granly var selvskreven som konferansier - og gjorde som vanlig en fremragende jobb!

ELVIS-SHOW - HER ER EN SMAKEBIT!