Akershus har passert 13 000 medlemmer!

Pensjonistforbundet Akershus med sine 45 foreninger er denne uka bekreftet som forbundets største fylkeslag. 13.012 medlemmer, det står det respekt av, tre måneder før vi igjen er eget fylke, kommenterer fylkesleder Sigmund Kristoffersen

Styreleder i Akershus, Sigmund Kristoffersen har all grunn til å være fornøyd!     Foto og tekst: John Granly

Styreleder i Akershus, Sigmund Kristoffersen har all grunn til å være fornøyd! Foto og tekst: John Granly

Oslo fylkeslag har tradisjonelt vært størst i Norge, men nå har Akershus dratt i fra. Etter sammen-slåingen i vest, var Vestland fylkeslag størst i mandater ved årets landsmøte, men Akershus er størst i antall medlemmer.

-Vi har en spennende utvikling med Akershus framover fordi fylkesgrensene er under forandring, sier Kristoffersen.

-I Asker arbeider vi med å restarte en lokalforening, der vi håper på et betydelig medlemstall. Asker kommune vokser fra årsskiftet formelt med Røyken og Hurum, og der er det allerede flere pensjonistforeninger. Så kommer kommunene Lunner og Jevnaker inn i Akershus fra 2. januar 2024, og der er det også foreninger. Med god innsats i alle foreninger kan PF Akershus ha vekstpotensial til 15.000 i 50 foreninger de nærmeste årene. Det er spennende at Akershus nå ser ut til å få en samlet befolkningsøkning som matcher Oslos - vi passerer 700.000 nå, konkluderer Sigmund Kristoffersen.

I forhold til den store oppslutningen og de utfordrende oppgavene, ser han svært positivt på tettere samarbeid med Fagforbundets pensjonister som er kollektivt tilsluttet forbundet vårt sentralt. Pensjonistforbundet i Akershus ønsker alle kollektive medlemmer velkommen som medlemmer også i lokalforeningene. Det koster så lite og betyr så mye for alle parter!