pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Seniormiddag med stil i "Vakre Lund"

95 pensjonister inntok Moi Hotell nå i slutten av mai til sommeravslutning på seniormiddagene. Det var med høy trivselsfaktor pensjonistene fra hele kommunen fylte opp hotellets spisesal. Leder i Lund Pensjonistforening Kjell Erfjord var i storform når pensjonistene igjen kunne samlast rundt fint dekket border og ønsket velkommen presis kl. 1200!

Johannes Rasmussen fra NorDan holdt et inspirerende og interresant foredag.

Når næringslivstopper tar seg tid midt i arbeidstida og komme på besøk og holder et fengende og interessant foredrag til pensjonistene, da kjenner en energien i Lund`s største arbeidsplass NorDan gir ekstra inspirasjon.

En ekte Rasmussen, Johannes Rasmussen snakket varmt om et «Perfekt samspill» Fabrikken på Moi bygger på ærlighet – verdier – folket – og ledende utvikling fra den spede begynnelse i 1926 fram til i dag. NorDan har hatt en eventyrlig utvikling og resultater.

Hovedkontoret ligger på Moi og nå er 4. generasjon med i denne gigant gruppa med 12 fabrikker fordelt i Norge og andre Land m.a. Polen. NorDan har og 35 salgskontorer og 2350 medarbeider til sammen.

NorDan har i all si tid tenkt på et levende lokalsamfunn er viktig enten det er i Norge eller de andre landene hvor NorDan er. De er og sponsorer på ulike arenaer, har og opprettet Kulturfond o.s.v. og sponsor til organisasjonen «Redd Barna».

Året 2026 er NorDan bedriften 100 år og der jobbes det allerede med storstilt markering m.a. på Moi.

Johannes hadde og med hilsen fra sin far Kåre Rasmussen som nå er 91 år til Lund pensjonistene.

Johannes Rasmussen avsluttet foredraget med at pensjonistene skulle ta en god strekk med hendene opp mot taket og tilslutt gi seg selv en god klapp.

Takk til Johannes Rasmussen for et spennende og inspirerende besøk hos Lund Pensjonistforening.

God musikk og underholdning hører med på seniormiddagene. Denne gang var det Torleif Ege på gitar og Osmund Moen på munnspill som stod for det. I tillegg «krydret» de det med flott bakgrunnsmusikk.

Fylkessekretæren i Pensjonistforbundet Rogaland, Aina Nordfonn, kom og fra Stavanger på besøk denne onsdagen til Lund.

Daglig leder på Moi Hotell, Helge Åge Pedersen har siden 25. mai 1993 drevet Moi Hotell. I den anledning overrakte Lund Pensjonistforening ved leder Kjell Erfjord og Sølvi Kjørmo Reiersen fra Lund Frivillighetsentral blomster og takk for det gode samarbeidet m.a. med seniormiddagene på Moi Hotell.

Ved denne seniormiddagen var det og tid for åresalg og mange flotte gevinster. Odd Horpestad, styremedlem i Pensjonistforeningen hadde invitert med «Tirsdagsklubben og Strikkeklubben» på Moi på tur til Horpestad Plantesalg dagen før. Så det ble mange flotte gevinster medbrakt fra denne utflukten til seniormiddagen. Så spennende og moro med åresalg og trekning uttrykte fylkessekretæren Aina Nordfonn.

Klokka 14.00 takket Erfjord samtlige for et flott frammøte og ønsket vel møtt igjen til nye seniormiddager til høsten i godt lag, god mat og sosial møteplass.

Referat fra Astrid Hammersmark, sekretær Lund Pensjonistforening

Daglig leder Moi Hotell, Helge Pedersen, fikk blomster og takk fra Lund Pensjonistforening v/Kjell Erfjord og Lund Frivillighetssentral v/Sølvi K. Reiersen. De takket for det gode samarbeidet med seniormiddagene på hotellet.

Leder i Lund Pensjonistforening (t.h) takket Johannes Rasmussen fra NorDan for et flott foredrag!

Noen deltakere på seniormiddagen ankom mer standsmessig enn andre! Daglig leder på Mot Hotell syns det var en flott doning.