pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Savalendager med rekorddeltakelse

Sommerens samling for pensjonister på Savalen fikk større deltakelse enn noen gang før. Aktivitetsdagene var fylt av glede og aktiv innsats med rundt 160 deltakere fra hele Innlandet.

Bildet: Fullsatt sal da gen.sekr. Arne Halaas fortalte om hva årets trygdeoppgjør betyr for den enkelte. (Foto: Kjell Arne Hugubakken)

Dette var 6.gangen Pensjonistforbundet Hedmark arrangerte aktivitetsdager på Savalen i Nord-Østerdal, og denne gangen i dagene 20. - 23.juni. Med unntak av koronaåret 2020 har dette blitt en tradisjon, og i år var deltakelsen større enn noen gang. Helt presist var det 159 til stede da fylkesleder Jan Tyriberget ønsket velkommen. Faktisk var det flere som var for sent ute med påmeldingen og fikk til svar at hotellet var fylt opp allerede til siste plass! I år var det også flere pensjonister fra Oppland som var møtt fram. Derfor var PF Oppland medarrangør sammen med PF Hedmark og Savalen Fjellhotell & Spa.

Glad fysisk aktivitet og sosialt samvær er mottoet for disse aktivitetsdagene. Hver dag er det flere ting å være med på. Noen aktiviteter er konkurransepreget. Det gjelder kulespillet petanque som er blitt uhyre populært, men også skyting med skiskyttergeværer og stup-blinker, hesteskokast og naturstier med oppgaver underveis. For de som ikke er så konkurranseivrige tilbys det orientering, topptur til Savalkletten, sykkelturer, - og for ikke å glemme en rekke "gammeldagse" ting som krokket, pilkast, kaste-på-stikka og ball-i-bøtte. Innsatsen var stor, og latteren lød når noen lyktes over forventning, eller når alt gikk aldeles skeis!

Det er allerede bestemt at det blir aktivitetsdager på Savalen også neste år, og da i dagene 19.-22.juni.

Petanque samlet stor deltakelse. Denne gang vant laget
fra Folldal. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

Petanque samlet stor deltakelse. Denne gang vant laget fra Folldal. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

I lavvoen sørget Arild Nygaard for allsang og trivelig stemning
hver ettermiddag. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

I lavvoen sørget Arild Nygaard for allsang og trivelig stemning hver ettermiddag. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

Kari Høgheim Engjom fra Gausdal vant aktivitetspremien.
Fylkesleder i Hedmark, Jan Tyriberget (til v.) og hans
kollega i Oppland, Per Furseth, delte ut premiene.
(Foto: Hannah Aaraas)

Kari Høgheim Engjom fra Gausdal vant aktivitetspremien. Fylkesleder i Hedmark, Jan Tyriberget (til v.) og hans kollega i Oppland, Per Furseth, delte ut premiene. (Foto: Hannah Aaraas)

På skytterbanen ble det kvinnelig seier. Olaug Bye tuktet
mannfolka og skjøt godt i finalen.
(Foto: Hannah Aaraas)

På skytterbanen ble det kvinnelig seier. Olaug Bye tuktet mannfolka og skjøt godt i finalen. (Foto: Hannah Aaraas)