Tur til Arkivet i Kristiansand

41 pensjonister/innbyggere 60+ fra Vegårshei reiste med buss til «Arkivet freds- og menneskerettssenter» i Kristiansand. Vi ble møtt av hyggelig betjening og startet med å bli vist inn i kafeen. Der sto det fristende gode rundstykker, kaffe og nydelige kringle. 3 hyggelige og meget kompetente omvisere delte oss opp i 3 grupper, slik at alle kunne høre hva som ble forklart underveis i omvisningen. Utrolig spennende, men også skremmende historier og dokumentasjon om en uhyggelig tid i norsk historie. Det ble veldig nært for noen av pensjonistene som er såpass oppe i årene at egne minner dukket opp. Spesielt interessant å høre historien bak det store bildeteppet laget av Else Marie Jakobsen. Det ble en opplevelsesrik tur for alle.