KNARVIKMILAS PENSJONISTSEMINAR 2022 EN SUKSESS

Knarvikmilas Pensjonistseminar som arrangeres i samarbeid mellom Knarvikmila og Pensjonistforbundet for 6. gang samlet i år et sted mellom 500 og 550 pensjonister til en dag full av flotte foredrag og kultur i Knarvik Kyrkje og til betasuppe i Nordhordlandshallen.

Vigdis Ravnøy, leder i Pensjonistforbundet Hordaland kunne smile fra øre til øre etterhvert som alle stolene ble fylt opp av pensjonister som ville dele denne dagen med Knarvikmila og Pensjonistforbundet.  Og hun smilte enda mere  ved konferansens slutt og det var klart at svært mange ønsket å bli medlemmer av forbundet før de forlot konferansen.

Vigdis Ravnøy, leder i Pensjonistforbundet Hordaland kunne smile fra øre til øre etterhvert som alle stolene ble fylt opp av pensjonister som ville dele denne dagen med Knarvikmila og Pensjonistforbundet. Og hun smilte enda mere ved konferansens slutt og det var klart at svært mange ønsket å bli medlemmer av forbundet før de forlot konferansen.

Tirsdag 30. august 2022 var rundt 550 pensjonister samlet til årets store konferanse i Knarvik Kyrkje i regi av Knarvikmila og Pensjonistforbundet. Etter 2 år med korona kunne stolene igjen settes opp uten å måle avstanden, og lokalet ble fylt opp i god tid før åpningen.

På gjestelisten over foredragsholdere sto leder Jan Davidsen, Pensjonistforbundet, professor i immunologi ved UIO, Anne Spurkland, generalsekretær i Frivillighet Norge, Stian Slåtterøy Johnsen, Filosof Henrik Syse, lege og mediamann Trond Viggo Torgersen, professor emeritus i samfunnsøkonomi Viktor Normann og tidligere generalsekretær i Pensjonistforbundet, Harald Normann. Dessuten var det innlegg fra Sparebanken Vest og Atea og leder i Pensjonistforbundet Hordaland, Vigdis Ravnøy avsluttet konferansen blant annet med en appell til pensjonistene om å melde seg inn i forbundet.

Konferansen ble ledet av Einar Vatne fra Knarvikmila.

Pensjonistforbundet hadde 9 frivillige som sto for utdeling av materiell og gode samtaler med pensjonistene som deltok på konferansen. Ifjor ble Pensjonistforbundet Knarvik stiftet like etter årets konferanse. Og Vigdis Ravnøy sa i sin slutt appell at hun håpet på lag både i Austrheim og på Fedje i Nordhordland før neste pensjonistkonferanse.

Helge Brekke, "Knarvikmilas far" kunne registrere at det var godt fornøyde pensjonister som deltok på årets konferanse. Alt klaffet og svært mange ga gode tilbakemeldinger både når det gjaldt temaer og innledere. Særlig skal vi merke oss i Pensjonistforbundet at Jan Davidsen i sin hilsningstale nådde frem til pensjonister som ikke hadde tenkt å bli medlemmer i forbundet, men som etter hans tale enten ble medlemmer under konferansen eller som sa at de ville vurdere et medlemskap.

Bildene som legges ut har ikke egen tekst, men forteller litt om foredragsholderne og alle de frivillige som stilte opp og gjorde en god innsats i forbindelse med seminaret. Disse er tatt av redaktøren av Pensjonisten, Trond Nedrebø og av Vigdis Ravnøy.

Omtale av seminaret kommer i oktobernummeret av Pensjonisten.