pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

22 artikler tagget med «Kommuner»

Pensjonistforbundet ber innstendig om at det i folkeavstemninger legges opp til løsninger som sidestiller alle og ikke utelukker noen. (Illustrasjonsfoto: iStock)
Pensjonistforbundet/Politikk
Mange eldre vil være forhindret fra å si sin mening
Pensjonistforbundet Akershus/Helse og omsorg
Helseutvalget Akershus - søker medlemmer
Fra pilot-etablering av samarbeidsutvalg i Trøndelag: Bak f.v. fylkesleder Kjell Gylland og sentralstyremedlemmer Bjørn Egeli og Inger Marie Stokker. Foran f.v.: Trond Berbu (Øvre Orkdal PF og Orkdal PF), Harley Gausen (Orkdal PF), Johan Arne Selven og Magnar Tøndel (Agdenes PF), Jan Erik Mjøen og Rolf Inge Furuhaug (Løkken PF), Torstein Larsen (Orkanger PF). Foto: Anne Kari Minsaas
Pensjonistforbundet/Politikk
Vil være et talerør inn mot kommunene
Forbundsleder Jan Davidsen (t.h.) fikk i dag lagt frem Pensjonistforbundets krav til statsbudsjettet 2023 overfor statsråd Hadia Tajik.  (Foto: Johnny Syversen/Statsministerens kontor)
Vi har lagt frem våre krav til statsbudsjettet for 2023
Stillbilde fra filmen «Et møte med hjelpeapparatet».  Kirsten Stephanie Wiig og Hans Anton Fagerlie spiller et ektepar som opplever at hus, hage og en brukket arm blir litt for mye å hanskes med.  (Foto: Erik Jacobsen)
Pensjonistforbundet/Kultur
Et enklere møte med hjelpeapparatet
Pensjonistforbundets rådgiver Margrethe Gaassand tok opp kommuneøkonomi, fastlegeordningen, strømpriser og trygghetsboliger med Stortingets kommunal og forvaltningskomité. (Skjermdump Stortinget.no)
–Aldersdiskrimineringen må opphøre
Innbygger- og politkerpanel
Kvinesdal Pensjonistforening/Debatt
Kvinesdal som aldersvennlig samfunn
Etterlyste penger fra Nav i Finanskomiteen
44,4 prosent av sykehjemsbeboere er underernærte, eller i ferd med å bli det, ifølge Helsedirektoratet. (Illustrasjonsfoto: iStock)
Pensjonistforbundet/Helse og omsorg
Skremmende tall om underernæring på sykehjem
Pensjonistforbundet og forbundsleder Jan Davidsen har 250.000 medlemmer med seg, når de stiller krav til den nye regjeringen. (Foto: Johnny Syvertsen)
Pensjonistforbundet/Politikk
Store forventninger til ny regjering
Lyngen i Troms (bildet) er eksempel på en distriktskommune hvor de eldre kan ha nytte av en stimuleringsordning for boligmarkedet i distriktene.  (Illustrasjonsfoto: iStock)
Pensjonistforbundet/Trygghet
Vil gjøre det lettere å bli gammel i små distriktskommuner
Om lag 200 000 eldre i Norge bruker ikke internett. Dersom vi ikke lykkes med å inkludere alle i den nye digitale hverdagen, skaper vi utenforskap.
Pensjonistforbundet/Politikk
Vi savner penger til digital opplæring for eldre
Pensjonistforbundet Østfold/Økonomi
Gi kommunene større muligheter
Staten må bevilge mer penger til kommunene for å få på plass en verdig eldreomsorg, mener Pensjonistforbundet.  (Illustrasjonsfoto: iStock)
Pensjonistforbundet/Politikk
- Mer penger fra stat til kommune for en verdig eldreomsorg
Pensjonistforbundet Sola Lokalforening/Annet
Nytt fra Sola Lokalforening Januar 2021
Pensjonistforbundets leder, Jan Davidsen, er ett av åtte medlemmer i Rådet for et aldersvennlig Norge, hvor Trude Drevland er oppnevnt av regjeringen som leder. (Foto: Trond H. Nedrebø)
Et aldersvennlig Norge
Pensjonistforbundet har i de siste årene satset mye på eldrerådsopplæring. Her fra et vellykket kurs i eldrerådsarbeid for 40 entusiastiske deltakere i Harstad. (Foto: Trond H. Nedrebø)
Pensjonistforbundet/Politikk
Eldrerådene tas ikke med på råd
Pensjonistforbundet oppfordrer eldre, pårørende og frivillige til å engasjere seg i reformen "Leve hele livet". (Illustrasjonsfoto: iStock)
Pensjonistforbundet/Kultur
Viktig å engasjere seg i reformen «Leve hele livet»
Når mange eldre nå er isolert, både hjemme og på sykehjem, øker risikoen for å bli utsatt for vold og overgrep.
Pensjonistforbundet/Helse og omsorg
Økt risiko for vold og overgrep mot eldre under koronapandemien
Illustrasjonsfoto: iStock
4 av 10 kommuner aner ikke om sykehjemsbeboerne er fornøyd
Kommuner bryter loven: Kun 55 prosent av sykehjemsbeboerne i undersøkelsen har hatt lovpålagt legemiddelgjennomgang.
Pensjonistforbundet/Helse og omsorg
Ny rapport avdekker store forskjeller i eldreomsorgen
Bostøttealliansen ser fram til at et regjeringsoppnevnt ekspertutvalg skal ta en grundig gjennomgang av bostøtteordningen.
(Illustrasjonsfoto: iStockphoto)
Pensjonistforbundet/Økonomi
- Ser fram til grundig gjennomgang av bostøtteordningen