21 artikler tagget med «Bolig»

Aldersvennlige samfunn og universell utforming i kommunal planlegging var temaet for årets SAFO-konferanse. F.v. Pensjonistforbundets leder Jan Davidsen og Tom Tvedt, leder for SAFO (Samarbeidsforumet av funksjonshemmedes organisasjoner).
Pensjonistforbundet/Bolig
– Alle ønsker å klare seg selv
Eyvind Frilseth, avdelingsleder for fag og politikk i Pensjonistforbundet møtte i dag i muntlig høring i Stortingets kommunal- og forvaltningskomite. Han la også frem synspunkter på vegne av Bostøttealliansen, som består av 20 organisasjoner innenfor bolig og velferdsfeltet.
Pensjonistforbundet/Politikk
Krever tydeligere satsing på boliger for eldre
– Kutt og underregulering av bostøtten er uverdig, sier Pensjonistforbundets leder Jan Davidsen. Han representerer 255 000 medlemmer, hvorav de fleste er alderspensjonister.
Pensjonistforbundet/Politikk
Bostøtte for eldre i fritt fall: Vi krever handling
Ordsky om aldersvennlige samfunn
Pensjonistforbundet Kragerø/Politikk
Eldrerådene og utvikling av et aldersvennlig samfunn
Rødt spurte kommunal- og distriktsminister Erling Sande (Sp) hvor mange husstander som vil miste bostøtten fra april, når den ekstraordinære strømstøtten fjernes. Foto: Trond A. Isaksen/Kommunal- og distriktsdepartementet
Pensjonistforbundet/Økonomi
Statsråden tar bostøtte fra nesten 70 000 vanskeligstilte
Pensjonistforbundet/Politikk
Vil bidra til mer mer aldersvennlige lokalsamfunn og boliger
Hva er viktigst for dagens og morgendagens eldre? er det viktige temaet forbundsleder Jan Davidsen snakker om på dagens oppstartskonferanse.
Oppstartkonferanse for Bo trygt hjemme-reformen - Pensjonistforbundet deltar
Pensjonistforbundet/Helse og omsorg
Bo trygt hjemme-reformen tema for helsekonferansen
Anne Kari Minsaas, prosjektleder i Pensjonistforbundet.
Pensjonistforbundet/Politikk
Pensjonister tar ansvar – men trenger mer informasjon
Stine Skauen Anderssen forteller om innbggerundersøkelsen i Kragerø, og et aldersvennlig Kragerø
Pensjonistforbundet Kragerø/Politikk
Et aldersvennlig Kragerø
Bo trygt hjemme-reformen er regjeringens svar på hvordan flere eldre skal kunne bo trygt og godt i egen bolig, lengst mulig. (Foto: iStock)
Pensjonistforbundet/Politikk
– Ord er ikke nok hvis reformen skal lykkes
Ketil Kiran snakker om prosjektene Lev hele livet og Bo trygt hjemme
Pensjonistforbundet Kragerø/Annet
Medlemsmøtet 21.09
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) presenterte Statsbudsjettet 2024 i Oslo 6. oktober 2023. Foto: Celine Lyse Augdal /Finansdepartementet
Dette betyr statsbudsjettet 2024 for deg som er pensjonist
Per Jon Odèen holder kåseri
Pensjonistforbundet Askøy/Annet
HØSTFEST PÅ OLSNES GÅRD
Mange engasjerte seg i Arendalsuka i fjor. Pensjonistforbundet vil være på plass i år også.
Pensjonistforbundet/Debatt
Debattene vi deltar i under Arendalsuka i år
Morten Meyer, generalsekretær i Huseierne og Jan Davidsen, leder i Pensjonistforbundet, etterlyser større og bedre rammer til Husbanken slik at eldre kan få lån til å tilpasse boliger.
Pensjonistforbundet/Politikk
En av fire eldre har ikke råd til ny bolig
Minste pensjonsnivå for enslige alderspensjonister fra 1. januar 2023 øker til 236.816 kroner.  (Illustrasjonsfoto: iStock)
Pensjonistforbundet/Pensjon
Økt minstepensjon blir utbetalt fra mars
Foto: Illustrasjon adobestock
Pensjonistforbundet Akershus/Politikk
En virkelighet vi ikke vil ha!
Pensjonistforbundet la tirsdag frem 17 krav til regjeringen. F.v. nestleder Ragnhild M. Hagen, statsråd Marte Mjøs Persen (Ap), leder Jan Davidsen og sentralstyremedlem Inger Marie Stokker.  (Foto: Anders Rasch)
Her er våre krav til statsbudsjettet for 2024
Det er fortsatt slik at staten gir med den ene hånda og tar med den andre, sier Pensjonistforbundets leder Jan Davidsen.  (Foto: Per Christian Lind)
Pensjonistforbundet/Politikk