Vi setter eldrepolitikk på dagsordenen i valgkampen

Fylkes- og kommunevalget nærmer seg og i innspurten av valgkampen arrangerer Pensjonistforbundet flere valgkampmøter, der vi inviterer lokalpolitikerne til duell om alt som har med eldrepolitikk å gjøre. Her er en oversikt over noen av møtene – vi ønsker alle velkommen til å delta! Møtene blir annonsert i lokalavisene, så følg med der for nærmere informasjon.

Agder

30. august kl. 18 på Kastellet i Mandal, Mandal pensjonistforening

2. september på Vegårshei forsamlingshus, Vegårshei pensjonistforening

4. september på Evjeheimen, Evje og Hornnes pensjonistforening

Akershus

22. august - Drøbak Frogn Pensjonistforening. Inger Marie Stokker fra sentralstyret i Pensjonistforbundet deltar

31. august – valgmøte i regi av Gjerdrum pensjonistforening

Buskerud

16. august kl. 13, Modum kommune, Folkvang, Geithus – Harald O. Normann fra Pensjonistforbundet innleder

21. august kl. 16, Øvre Eiker kommune, rådhuset i Hokksund – Bjørn Egeli fra sentralstyret i Pensjonistforbundet innleder

24. august kl. 17 – Kongsberg kommune, Røde Kors-huset i Kongsberg – Lars Tyldum, leder i Kongsberg pensjonistforening innleder

28. august kl. 18 – Lier kommune, Kulturscenen i Lierbyen

31. august kl. 12, Drammen og omegn, Kinocity i Drammen – Jan Davidsen, forbundsleder i Pensjonistforbundet innleder

Finnmark

22. august kl. 17, Alta, BUL-huset. Alta pensjonistforening v/Johanne Sundmann

22. august, Kirkenes, Samfunnshuset. Kirkenes pensjonistforening v/Nils Edvard Olsen

29.august kl. 14, Karasjok, Samfunnshuset. Karasjok pensjonistforening v/Hagbart Grønmo og Pensjonistforbundet Finnmark v/ Nils-Edvard Olsen

Hedmark

29. august kl. 13, Moelv, Folkets Hus. Pensjonistforbundet Oppland og Pensjonistforbundet Hedmark. Innleder Harald Olimb Norman, Pensjonistforbundet

Hordaland

31. august kl. 18, Skakke Etne storsalen, debatt- og informasjonsmøte v/ Etne pensjonistforening

Møre og Romsdal

28. august kl. 17, Molde Fjordstuer. Pensjonistforbundet Møre og Romsdal. Pensjonistforbundets generalsekretær Arne Halaas er møteleder

Oppland

22. august på Hovlitunet. Søndre Land pensjonistforening

Oslo

29. august kl. 12-14, Oslo kongressenter, Folkets hus. Pensjonistforbundet Oslo og Pensjonist- og uføreutvalget i Fagforbundet Oslo inviterer til debattmøte med Oslo-partiene. Åpent for alle. Les mer her

Rogaland

17. august, Kafe Jærbuen. Arr. Nærbø Pensjonistlag og Varhaug Pensjonistlag

22. august kl. 18 på Havnaberg frisklivsentral**.** Haugesund pensjonistforening.

22. august kl. 15 på Austrått Bydelshus. Pensjonistforbundet Sandnes lokalforening

22. august kl. 18 Stavanger, Folkets Hus. Pensjonistforbundet Stavanger lokalforening

23. august kl. 18 på Tysværtunet. Tysvær Pensjonistlag og Nedstrand Pensjonistlag

28. august på Sola kulturhus. Pensjonistforbundet Sola lokalforening

Sogn og Fjordane

22. august kl. 18, Sunnfjord kommune, festsalen i Førdehuset. Førde Pensjonistlag

24. august kl. 17-19 på Eldresenteret i Høyanger. Høyanger Pensjonistlag, Leikanger Pensjonistlag m.fl.

29. august kl. 18-20. Pensjonistlaga i Sogndal har invitert alle listetoppane til et valgmøte i Saften på Leikanger med tema: "God eldreomsorg i 2030 - korleis få det til?"

4. september, Førde - rundebordskonferanse med fylkespolitikere i regi av Pensjonistforbundet Sogn og Fjordane

Telemark

23.8 kl. 18.00 Atrå samfunnshus v/Tinn Pensjonistlag. Alle 7 partier som stiller liste ved årets kommunevalg, er representert med sin fremste listekandidat/ordførerkandidat. Ole Jon Tveito i Radio Rjukan er møteleder - og møtet blir sendt på direkten

5. september kl. 18, Skien Pensjonistlag, Lie bydelshus

5. september kl. 18 i Lie bydelshus v/ Skien pensjonistlag. 7 ulike partier deltar. Thor Øistein Eriksen leder debatten og fra Pensjonistforbundet kommer Harald O. Norman

6. september kl. 15, Nissedal Pensjonistlag, Mila aktivitetssenter

Troms

1. september kl. 11-14, Radisson Blu Hotel, Tromsø. Pensjonistforbundet Troms arrangerer i samarbeid med Fagforbundet Troms åpent folkemøte med tema helse; utfordringer, løsninger og organisering i dagens og fremtidens helsetjeneste

Deltakelse fra Helse Nord, politiske partier og Norsk Sykepleierforbund. Foredrag, innlegg og plenumsdebatt

Trøndelag

31. august har Levanger og Frol Pensjonistlag valgmøte i Festiviteten der alle politiske partier deltar og presenterer sin eldrepolitikk.

21. august har Meråker Pensjonistlag og samarbeidsutvalget i Værnes region valgmøte i Lokstallen på Stjørdal der alle politiske partier er invitert.

19. august har samarbeidsutvalget for pensjonistforeningene i Indre Fosen kommune stand på Rissamartnan

Vestfold

26. august, Tønsberg og Færder bibliotek. Pensjonistforbundet Tønsberg og samarbeidsutvalget Tønsberg

28. august kl. 18 på Sliperiet i Larvik. Larvik pensjonistforening og Hedrum pensjonistforening