pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Vi håper på en fin vår og sommer!

Risør Pensjonistforening tilbyr aktiviteter. Les mer om det i denne artikkelen.

Våren er kommet og vi ser alle fram til lysere og varmere tider. Koronaviruset herjer fortsatt, men flere og flere får vaksinen og vi har håp og tro på at vi ser slutten på pandemien. Men vi må holde ut litt til slik at ikke smitten får tak igjen. Derfor må aktivitetene også i Pensjonistforeningen tilpasses smittevernreglene.

Men vi har satt i gang aktiviteter knyttet til lokalene våre i Solsiden 1. Særlig håper vi at de av dere som opplever isolasjon og ensomhet vil benytte dere av tilbudene. Alle tilbudene er gratis. Her er noen av dem:

• Hyggetreff med enkel bevertning og litt underholdning. Og ikke minst kunne treffes og prate sammen. Treffene arrangeres annenhver mandag kl 13 - 15. Inntil videre kreves påmelding. På grunn av smittevernsreglene begrenses det til 5 deltakere pr. gang. Meld dere på til Bjørg Gundersen ( tlf 416 11 866) eller Grethe Stensen (tlf 920 26 165)

• Hørselhemmedes landsforening (HLF) tilbyr hørseltest, salg av batterier til høreapparat og gir gode råd. Dere treffer Wivi Garthe hver tirsdag kl 14-16.

• Opplæring på mobil og nettbrett. Av smittevernshensyn er det en-til-en opplæring. Dette er en unik mulighet. Mona Rhein gjennomfører opplæringa og har satt av onsdagene til dette. Ta kontakt med Mona Rhein(tlf 922 88 096) for å avtale time.

• Åpen dag (drop-in). Hver torsdag kl 12-14. Her kan du få hjelp og tips til diverse dataproblematikk, enten det er PC, mobil eller nettbrett. Eller kanskje du vil komme innom for en hyggelig prat? Vi forteller gjerne om fordelene ved å være medlem av Risør Pensjonistforening/Pensjonistforbundet. Det vanker også en kaffekopp og litt attåt. Inntil videre må vi forholde oss smittevernsreglene slik at vi ikke kan ha for mange inn samtidig. Ansvarlige for dette tilbudet er Lars Ole Røed (tlf 971 27 714) og Kjell Skarheim (tlf 900 75 320)

• Årsmøtet er satt til 27.mai. Det er dessverre fortsatt uklart om vi kan gjennomføre et fysisk møte på grunn av smitterisikoen. Dette vil vi bl.a. avklare med smittevernsansvarlig i Risør. Vi har styremøte 11.mai og da vil vi ta en endelig beslutning. Da vil vi sende ut informasjon til medlemmene.

Styret vil uansett prøve å få til et arrangement før sommeren, om ikke vi får det til innendørs - så kanskje ute?

Har du spørsmål eller kommentarer - ta gjerne kontakt med Jens Høibø( tlf 9766 9542) eller en annen i styret.