Vellykket medlemsmøte i Kragerø

Torsdag 17.11 var det igjen duket for medlemsmøte i Pensjonistforbundet Kragerø. Det var informasjon om konferansen i Pensjonistforbundet Telemark, og hyggelig sang av Kolbjørn Martinsen

Kolbjørn Martinsen underholder på medlemsmøtet

Kari Mette Tyssen og Grete Bjørnsvik stelte  i stand god mat. I tillegg hjalp også Ragnhild Svenum til, men hun ble dessverre ikke med på bildet.

Kari Mette Tyssen og Grete Bjørnsvik stelte i stand god mat. I tillegg hjalp også Ragnhild Svenum til, men hun ble dessverre ikke med på bildet.

Et utsnitt av forsamlingen på medlemsmøtet

Dag Westhrin ønsket velkommen med et dikt av Inger Hagerup;

Du skulle vært et annet sted

Første vers lyder slik:

Så lydløst himlen snedde ned / rundt gatelyktens blide ring. / - Du skulle vært et annet sted. / Du skulle tent på andre ting.

Opprinnelig hadde vi invitert kommunnens helse- og omsorgsavdeling til å orientere om deres arbeid over for eldre, dessverre måtte de denne gangen melde avbud, men de har lovet å komme tilbake etter nyttår.

Dag Westhrin orienterte om fylkeskonferansen. Dere kan lese om denne i en tidligere artikkel på våre nettsider.

I tillegg orienterte Dag om det politiske arbeidet til Pensjonistforbundet, blant annet at Pensjonistforbundet Telemark støttet og tok inn vårt innspill til statsbudsjettet vedrørende regulering av pensjoner, og vår protest mot å øke egenandelstakene for helsetjenester.

Så kunne glede oss med sang av Kolbjørn Martinsen. Han sang sanger av Louis Jacoby, Evert Taube og Cornelis Vreeswijk. Sangene ble krydret med fine historier, særlig knyttet til Evert Taube og Louis Jacoby.

Etterpå var det deilig servering, og kvelden ble avsluttet med vellykket åresalg med mange fine premier.