pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Velkommen på sommertur 8. juni

Vi reiser til Gjøvdal, Birtedalen og Fyresdal turen koster kr. 500 for medlemmer, kr.980 for ikke-medlemmer. Vi starter fra Kirketomta kl. 10.00. Turen går i regi av Gjerstad tur og Taxi. Påmelidng til Turid A. Solvik-Nilssen, tlf: 928 27 684, eller Dag Westhrin 994 07 661, eller e-post: dag@westhrin.no, FRIST: 25. mai Betal på bussen, eller til Vipps 810345

Du kan finne litt informasjon om området vi skal på tur til her: reisefryd.no/2017/03/26/rundtur-gjovdal-fyresdal/

Fyresdal er ein kommune i Telemark i Vestfold og Telemark fylke, og ligg i regionen Vest-Telemark eller Øvre Telemark. Fyresdal grenser til kommunene Tokke, Kviteseid og Nissedal, og til kommunene Åmli, Bygland og Valle i Agder fylke

Om turen: Reisen starter i Kragerø med mulighet for påstigning langs E18 til Fianesvingen. Vi kjører innover i landet forbi Nes Jernverk mot Åmli. Fra Åmli går turen opp Gjøvdal hvor lokal guide er med. Turen går videre opp til Nesvatn og Birtedalen før vi kjører ned til vestsiden av Fyresvatn og Fyresdal sentrum. Her kan de som vil besøke museumstunet eller småbutikker i sentrum, før vi kjører til Fyresdal vertshus for en velsmakende middag.