Valgkomitéene er i gang med arbeidet

Valgkomitéene i lokal- og fylkesforeningene i Finnmark har vært på kurs.

Pensjonisten, Kirkenes

Pensjonistforbundet Finnmark har arrangert kurs for valgkomitéene for lokalforeninger og fylkesforbundet. Kurset ble holdt i Alta 2. november og i Kirkenes 3. november 2022.

Til sammen var det 29 medlemmer fra 9 foreninger.

Leder i Kirkenes pensjonistforening, Nils-Edvard Olsen ønsket deltakerne velkommen til Pensjonisten (pensjonisthuset) som eies av foreningen i Kirkenes. Han fortalte også historiene om huset.

Anne Grethe Skårdal

Anne Grethe Skårdal holdt kurset både i Alta og Kirkenes. Kursdeltakerne fikk lære om hvordan valgkomitéene skal jobbe, og at jobben de gjør er veldig viktig for at foreningen skal fungere godt.

Kursdeltakere i Kirkenes.

Nå, etter kurset starter arbeidet i valgkomitéene, men i realiteten burde arbeidet startet rett etter årsmøte.

Nå er i alle fall mange valgkomitéer i Finnmark godt forberedt på arbeidet med å finne gode kandidater til tillitsvervene. Vi ønsker lykke til med arbeidet!