Vårfest

Vårfest på Sentrum videregående skole 23. mars 2022.

Avdelingen for kokk- og servitørfag

Adventfesten vi skulle arrangert i desember 2021 ble avlyst på grunn av nasjonale koronarestriksjoner. En vårfest med nesten 130 festkledde og forventningsfulle pensjonister ble derfor erstatningen. Sammenkomsten den 23. mars på Sentrum videregående skole ble en suksess som vil bli husket av mange i lang tid framover.

Pensjonistforbundet har som visjon å være tydelig , sterk og synlig og et verdigrunnlag om inkludering , medbestemmelse og innflytelse.Vår forening lever opp til disse intensjonene og er aktive med turer , møter og andre tilstelninger som strekker seg over hele året. Vi har et meget godt og sammensveiset styre samt flere medhjelpere. Vår leder Reidar Tangen , vår sekretær Doris Tangen samt vår kasserer Anne Lise Gulvik bør spesielt nevnes da det er disse tre som står for den daglige driften og som er "limet" i foreningen.

Elever og lærere på avdelingen for kokk- og servitørfag ved Sentrum videregående skole hadde lagd en forrett og middag som falt i god smak hos alle oss pensjonister. Måltidet ble toppet med tilslørte bondepiker og kaffe til dessert. Det som kanskje gjorde størst inntrykk var måten de oppførte seg på. De var blide , høflige og alltid tilstede for å tekke oss på best mulig måte. Bildet viser elever og lærere på avdelingen for kokk- og servitørfag.

Hans Reum ,som er leder for interimstyret i Seniorsenteret, orienterte oss om senteret som åpnes til sommeren og om hvem som skal være brukere og om ulike aktiviteter m.m.

Knut Halvards Trio sto for musikken og mange danseglade fikk svingt seg til kjente melodier av eldre årgang.

Vårt inntrykk er at alle koste seg og satte pris på vårfesten som varte nesten til midnatt. Vi i styret ønsker Sentrum videregående skole , våre medlemmer samt andre pensjonister en koselig påske og vi ser fram til hyggelige og sosiale sammenkomster i tida framover.