pf@pensjonistforbundet.no

Org.nr. 970323910

Tur til Island 2024

Kun 34 plasser - fristen er 15. mars

Bli med på Islandsturen og få muligheten til å ri på  de enestående islandshestene

Bli med på Islandsturen og få muligheten til å ri på de enestående islandshestene

TUR TIL ISLAND I TIDSROMMET 23. TIL 28. SEPTEMBER 2024

Pensjonistforbundet- Stavanger lokalforening arrangerer tur til Island fra 23.september til 28. september 2024

Vi skal ha base i den lille fiskerlandsbyen Dalvik på nord-Island og ha daglige utflukter til kjente steder i området, slik som Akureyri, Husavik, Dimmeborgur og Jardbudin i Myvatn, som er nordlandets svar på den Blå Lagune, Siglufjordur , bispesetet Holar i Hjaltadalur, Jòlahusid, grillkveld og mye,mye mer.

Under hele turen får dere med norsktalende guide som kalles Bjössi, og som sørger god informasjon om historiske personer og hendelser i islandsk historie, bl.a om Snorri Sturlasjon- Reykholt, om Kveldsulv og Eigill Skallagrimsson i Borg, den svarte vikingen Geirmundur Heljarskinn Hjørnson - og tvillingbroren Hermundur. som var sønner av kong Hjør fra Rogaland og ikke minst Guðridur þorbjarnardòttir og ferden hennes til Vinland/Amerika og det « første hvite barnet» som ble født der.

Dere vil også få tilbud om hvalsafari, hesteridning, elvefiske, golf, turer i « islandsk skog» , korte fjellturer og ikke minst daglig nytelse i heitapottir og oppvarmet basseng, treningstudie og hyggelige pubkvelder . Disse aktivitetene er frivillige, og inngår ikke i pristilbudet. Det gir honnørpriser på flere av tilbudene.

Pris for turen blir kr. 19.800.- pr. person, som dekker alle avgifter, fly fra Sola til Reykjavik t/retur og busstransport på alle turer under hele oppholdet. Videre inngår 4 overnattinger i dobbeltrom m/frokost på Foss hotell i Dalvik og 1 overnatting i dobbeltrom m/frokost på Storm hotell i Reykjavik.

Vi kan også skaffe 3 enkeltrom privat nær hotellet, og prisen blir da den samme som de øvrige deltakerne må betale. I tillegg kommer kommer betaling for enkeltrom i Reykjavik Huset som heter Reykholt blir base for hele oppholdet i Dalvik og stenger kun dørene om natten

Videre dekkes 5 middager, den ene middagen er grillaften og 3 lunsjer. 2 lunsjer må en dekke selv.

Tilbudet gjelder medlemmer m/følge og fristen er satt til 15. mars

Det plass til 34 deltakere, så det kan fort bli mange som vil med.

Derfor blir det slik at vi stopper påmeldingen når en har nådd 34 deltakere. Altså – først til mølla.

Vi starter påmelding straks brosjyren er ute til medlemmene.

Avreisen blir fra Sola den 23. sept. kl.08.35 og vi er tilbake på Sola den 28. sept. kl.18.25

PÅMELDING TIL ISLANDSTUR – 23 TIL 28. SEPTEMBER 2024

NAVN:

ADRESSE: POSTSTED:

TELEFON:

EPOST:

DOBBELTROM:

Jeg reiser sammen med _____________________________________________

ØNSKER ENKELTROM:

PÅMELDINGEN ER BINDENDE og prisen pr. deltaker: kr. 19.800.-

Se merknad som gjelder enkeltrom

Alle påmeldte må fylle ut dette skjema fordi det kreves oversikt over hvem som er med på turen. Alle navn må være nøyaktig slik det står i passet.

Det kreves ikke pass ved innreise til Island, men jeg skal love at det er en kjempefordel

Sendes på epost til marcusso@online.no eller leveres i resepsjonen i Folkets Hus.

Frist senest: 15. mars 2024