pf@pensjonistforbundet.no

Tur til Danmark

Kort info om medlemsturen som ble gjennomført 28. mars

Hirtshals

Pensjonistforbundet Fana reiste på medlemstur 28. mars med Fjordline tur/retur Bergen-Hirtshals. 44 medlemmer deltok på turen.

Bussen med sjåfør Mona og guide Hildur møtte oss på Nesttun, og vi kjørte direkte til Fjordline terminalen for innsjekk.

Middagen ble servert i buffetrestauranten akter på dekk 7. Resten av kvelden var det musikk og underholdning forut i båten på dekk 7.

På dag 2 spiste vi frokost på hotell Skaga i Hirtshals. Etter en bedre frokost reiste vi til Bilka/Ålborg senter. Her fikk vi god til å handle og spise lunsj.

Med alle varene godt pakket i bussen satte vi kursen nordover igjen, denne gangen på vei 55 som går på vestkysten. Ved ankomst Blokhus tok vi oss tid til nok et shoppingstopp, denne gangen på Blokhus lys. Her selges stearinlys i alle mulige fasonger i tillegg til utrolig mye fint i brukskunst og interiør, absolutt verdt et besøk.

Vi fortsatte videre på kystveien forbi Løkken før vi ankom Hirtshals og Hotel Skaga hvor vi spiste middag. Klokken 19:00 var det tid for innsjekk på terminalen.

Dag 3 I dag fikk vi frokostbuffet i Commander restaurant. Etter ankomst Bergen klokken 12:30 møtte vi bussen på utsiden av terminalen og ble direkte til Nesttun.

Leder for turkomitéen har fått meget gode tilbakemeldinger og ønsker om en ny tur til neste år.

Tusen takk for turen.