pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Teatertilbud

I samarbeid med Brottet Kultur kan Pensjonistforbundet Fredrikstad tilby pensjonister rabatterte billetter (400 kroner – ordinær pris 525 kroner) til sommerens forestilling – «Elleve for elleve» - i Brottet Amfi, Hvaler.

Sommerens forestilling i Brottet Amfi på Hvaler

Det er den andre verdenskrigen som er bakteppet for sommerens oppsetting i utendørsarenaen. Sentralt i historien er en dramatisk flystyrt hvor 11 tyske offiserer ble reddet av lokale fiskere. En drakamp utspant seg for å få like mange Grini-fanger utlevert. Forestillingen forteller også om lokale snekkeloser som fraktet illegale flyktninger til Sverige, grasrotopprøret fra lærere og fagforeninger, behandlingen av jøder osv.

I front på scenen er Paul-Ottar Haga (Det Norske Teatret) som spiller tysk offiser. Kristoffer Grua og Malin Soli, begge fra distriktet, spiller motstandsfolk og Fredrikstad-gutten Martin Hovland er snekkelos. Ellers medvirker nær 50 aktørere hvor også Brottungæne er med. Manus og musikk er ved Hans-P. Thøgersen og Svein Gundersen, regien er ved Ole-Hermann Gudim Lundberg og produsent er Brottet Kultur.

Du kan bestille billetter på www.ticketmaster.no, søke opp «Elleve for elleve», klikk på tilbudspris og skriv inn koden Pensjonist. Så kan du klikke på de setene du ønsker deg.

En annen mulighet er på komme til +Huset på Holmen enten mandag 3. eller mandag 10. juli mellom kl. 14 og 15. Da kan du få billetter og betale direkte med kort eller Vipps.