Storefjell 1001 m over havet

Et av Norges flotteste høyfjellshotell

Brumunddal Pensjonistforening arrangerte julebordtur til Storefjell Høyfjellshotell 7.-8- des. 2021.

Vi startet fra Brumunddal Jernbanestasjon med 37 deltakere, og Jens Granlien ønsket velkommen til den første turen på nesten 2 år.

Første stopp var på Bjørnen Kro, hvor vi fikk servert kaffe og rundstykke. Ankomst til hotellet litt før lunsj, og vi fikk anvist rommene våre.

Etter en god lunsj kunne vi slappe av litt. Hotellet inviterte på kaffe med nogo attåt i Biblioteket, og der ble vi underholdt med toradermusikk ved 4.generasjon Nibstad. En hyggelig stund.

På kvelden var det julebord med julemat av alle slag, desserter, julekaker osv. Mette og fornøyde samlet vi oss i salongene og i dansebaren til sosialt samvær utover kvelden.

Etter en god frokost dagen etter, var det tid for avreise fra hotellet. Vi stoppet ved Noraker Gård, hvor vi kunne kjøpe med oss rakfisk og andre godsaker. Etter besøket der, gikk turen til Valdres Gjestegård  (også kalt Fengselet, da det hadde vært fengsel der en gang i tiden). Der fikk vi servert stekt ørret til lunsj.

Så gikk turen hjemover, og Jens underholdt oss med noen historier. Kom til Brumunddal kl. 15.00, og vi var heldige som fikk avviklet turen før nye restriksjoner ble satt i verk.

Stor takk til Rolv og Jens for en fin tur, og takk til sjåføren som kjørte oss trygt fram og tilbake fra Storefjell.

Kari Lundberg

Sekr.