pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Sommerfest.

Sommerfest på Seniorsenteret 29. juli 2022.

Inngangsparti Seniorsenteret

Med Olsokdagene på Stiklestad som bakteppe, "testet" Kongsvinger Pensjonistforening det nye Seniorsenteret i Schlussers veg 10, før den offisielle åpningen som er 23 august og som vil bli feiret med en gedigen markering.

Vår sommerfest med over 110 forventningsfulle pensjonister hadde møtt opp for å "prøvekjøre" det nye Seniorsenteret. Alle viste entusiasme over hva som er gjort for å få senteret i drift, med bl.a. en gedigen sal som var besatt til siste sitteplass. Kjøkkenet fungerte utmerket , med driftige medhjelpere og alt utstyr som trengs for å servere så mange seniorer. En spesiell takk til alle som deltok til et utmerket måltid som vi alle satte pris på. Vi må i ettertid evaluere hvor mange deltagere storsalen kan romme og at luftsirkulasjons anlegget fungerer tilfredsstillende.

Vår leder Reidar Tangen innledet med å ønske alle velkommen til et senter som vi håper vil bli flittig brukt av vår forening og andre lag og foreninger i hele kommunen. Seniorsenterets inngangs parti, som vist på bildet med leder Reidar Tangen, var pyntet med blomster, bjerkeløv og norske flagg. Husk at det er vederlagsfritt å leie plass.

Menyen ble servert på velstelte bord og bestod av rømmegrøt og spekemat med saft og øl. Senere på kvelden var det kaffe og hjemmebakte kaker.

Knut Halvards trio spilte opp med underholdning og dans. Også denne gangen var det flere som prøvde dansefoten på det nye gulvbelegget til trass for begrenset plass å danse på.

Det var også utlodding med premie sjanser på inngangs billetten.

Hele arrangementet var bygd opp for å skape bedre kontakt mellom deltagerne og at det sosiale skulle være i fokus.

Forventningene til styret ble oppfylt til fulle og det var mange rosende ord og blide fjes å se under hele oppholdet som varte fra kl.17.00 til nesten 21.30.

Vår neste aktivitet er en 4 dagers tur til Hotel Rondablikk i perioden 15 - 19 august. Det er satt opp to busser og 80 personer ønsker å være med på fjellturen.

Vi minner igjen om den offisielle åpningen av Seniorsenteret den 23 august kl. 16.00 og håper at seniorer i hele Kongsvinger kommune møter opp på arrangementet og at de også framover benytter senteret til aktiviteter, foredrag, lagsarbeid, sosialt samvær m.m.