Referat fra Høstturen 13.09.23

Turreferat

På Pellestova

Gjøvik Pensjonistforening reiste på fjelltur den 13.09.23. Vi var 65 medlemmer som hadde meldt oss på tur. Snertingdal Auto stilte med 2 busser og sjåførene Knut Olav og Amund. Vi reiste fra Skysstasjonen kl. 09.00 og satte kursen mot Lillehammer og Skeikampen. På Thon Hotell fikk vi kaffe og to halve rundstykker. Vi var heldige med været denne dagen og når sola skinner blir humøret på topp. Turen gikk videre mot Per Gynt vegen og til Gålå. Det var vakre høstfarger og knall blå små innsjøer. Ved Gålåvatnet stoppet vi for å ta en beinstrekk, da hadde vi en liten overraskelse. Snertingdal Auto hadde traktet flere kanner med kaffe og vi hadde handlet kanelkringler. Det smakte med kaffe ute i finværet. Så ut som det var populært.

Etter en god pause reiste vi videre mot Vinstra og til Pellestova. Klokken 15.00 ble vi tatt i mot av hyggelig personale . Vi fikk en to retters middag som var Viltgryte, som var veldig god. Til slutt kaffe og en deilig dessert med bl. a. friske bær og frukt. Takk for god service.

Alle ble gode og mette og snart satte vi kursen hjemover. Vi reiste om Nordseter og Lillehammer og var på Gjøvik kl. 18.00. Tusen takk til alle sammen som ville være med oss på tur. Veldig koselig at så mange melder seg på. Tusen takk til våre sjåfører som kjørte oss trygt og sikkert på denne fine fjellturen. Det har vert en flott naturopplevelse som sitter i kroppen lenge. Neste møte på Haugtun 28. september.

Ref. Inger