pf@pensjonistforbundet.no

Org.nr. 970323910

Panfløyte

.

Vårt nye styre, med ønske om  mange gode  møter framover

Vårt nye styre, med ønske om mange gode møter framover

Vår nye leder Sigmund kunne - i det første møte i sin nye periode - ønske velkommen til en forsamling på over førti medlemmer. Og til kveldens trubadur Roar Engelberg og hans panfløyte. Ikke ny artist for oss, vi har hatt glede av å ha besøk av han flere ganger. Og vi ble ikke skuffet ! Engelberg vartet opp med en serie populære låter, både lokale kjenninger av Sandbeck og Storbekken, samt nasjonale og internasjonale musikkstørrelser. Både reportoar og framføring falt i smak i forsamlingen. Tror vi koste oss i en time!

Så ble vi bedt tilbords , såpass mange var vi at styret måtte hente inn og rigge nok et bord! Luksusproblem!

Sigmund åpnet møtedelen med - sammen med forsamlingen - å minnes Ragnhild Tremoen som er gått bort sia sist vi hadde møte, med et minutts stillhet og ettertanke.

Videre presenterte han sitt mannskap (unnskyld betegnelsen Randi!), dvs vårt nye styre, på bildet fra venstre; kasserer Kjell Ola Westgaard, som ikke er ny ved styrebordet , videre Kjell Øverby, så leder Sigmund Vestad og ny sekretær Edvin Finstad, ved hans side Robert Furer, ny styremedlem, og Randi Hagen, "gammel" sådan.

Da var det sekretær Edvind tur. Han startet opp med Ord for dagen. Vi kjente igjen Edvin fra mange tidligere lyriske framføringer. Han refererte til at det i går var Verdens Lykkedag, og deklamerte Lykke; Åtte øyne i hverandre.... av Skjæråsen og Lykke av Børli... til ettertanke . Edvin fortsatte med referat fra det mellomliggende styremøte ;

¤ Vervefolder i ny utgave er i trykken,

¤ Det arbeides i styret med å komme gang med musikk og allsang på møtene.

¤ Datakurs for nettbrett og smarttelefon med Finn Åge blir 8. og 9. mai. (fulltegnet på møtet).

¤ Videre har nok styret vært opptatt med turene våre i sommer, mere av det nedenfor.

¤ Edvin refererte og møteplanene for året, Styret har møter 2. onsdagen i måneden, medlems møtet er 3. tirsdagen i måneden. Unntatt i mai, da er det 9. mai på grunn av 17.mai. 18. april kommer en representant for FIAS og orienterer om søppelhandteringen, og 9. mai kommer Aage Hval og leser Prøysen for oss attåt spekematen. 29. juni blir det busstur med Hit og Dit, åpne fil for programmet nedenfor teksten på denne siden. Trykk på " 1 dags tur" I juli har vi ferie (!) og 20. august drar vi med buss og båt til Arendal og Flor & Fjære med Hit og Dit ! Det programmet står også i en fil under her, åpne ved å trykke på"4 dagers tur" Resten av året tar vi ved en senere anledning.

Bjørn Austeng foreslo og en tur til Krakow, saltgruver og konsentrasjonsleire i Polen. Dette vil han komme tilbake til hvis det er interesse for det i foreningen,

Hvis det ikke blir nok påmelding til turene våre innad i foreningen kan styret gå ut med innbydelse f.eks til Stenvik- foreningen.

Så var det tid for kaffe og gode smørbrød, tusen takk til styre og kjøkkengjengen som skjemmer oss bort med kveldsmat på møtedagene!

De nye styremedlemmene fikk prøve seg på jobb under åresalg og påfølgende trekking.

Edvardt fikk napp i skjærfjøla og Robert fikk napp i sofaputa. Begge må "vinnes" to ganger. Vellykket møte ble som vanlig avsluttet med vel hjem og broderring.