pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Opplev gammeldags julemarked og julestemning på Simenstad Gård og Hovinsholm Gård i Hedmark, lørdag 27. november.

Avreise fra Frogner kl 9.00. Pris pr. person kr 700.-. Påmelding innen 29. oktober til: Marit tlf 930 43 187, Kjell tlf 930 31 485 eller Berit tlf 905 18 543. Betaling til Frogner Pensjonistforening, konto 0530 51 76607, innen 29. oktober. Velkommen på tur!

Hovinsholm Gård på Nesøya

Hovinsholm Gård på Nesøya.

Turen går først til Hovinsholm Gård. Det blir en frivillig kafferast på turen dit. Gården frister med gammeldags julemarked. Det blir mengder med stemning, lukter, smaker, bål, hest og slede, musikk, over 70 utstillere som er håndplukket og har med seg egenproduserte varer og ikke minst god hjemmelaget mat. God tid på egenhånd til å komme i julestemning og kanskje handle julegaver?

Simenstad Gård på Rudshøgda.

Deretter kjører vi til stemningsfulle Simenstad Gård. Her sitter historen i veggene, med våningshus fra 1700-tallet og et godt ivaretatt interiør blir vi invitert til nostalgisk norsk julestemning. Vi møter vertinnen Brit Skurdal Braastad som gir oss en flott historisk skildring om gården, bygda, Alf Prøysen samt Braastad cognac/likør.

Vi får servert lun bisp som apertiff og fingermat som velkomst, deretter hjemmelaget julemiddag fra Simenstadkjøkkenet, hermetiske epler og pærer fra frukthagen, vaniljekrem og karamelliserte bakerovnskrønsj.

Mulighet for å handle hjemmelaget: rabarbrasaft, syltetøy,vørtekake og sylte bare for å nevne noe. (I 2013 hadde Simenstad Gård reportasje i Norsk Allers om Norske julehjem.)

Velkommen til en trivelig tur før jul.