Om «Hvalfangst i Sørishavet» på medlemsmøtet den 25. mai.

Tore Simonsen fra Tønsberg Sjømannsforening holdt et levende og engasjert foredrag om temaet.

HVALFANGST: Tore Simonsen holdt et levende og engasjert foredrag

«Hvalfangst i Sørishavet» var kveldens tema på foreningens medlemsmøte den 25. mai. Tore Simonsen fra Tønsberg Sjømannforening holdt et levende og engasjert foredrag om temaet. Han hadde hele fem spennende sesonger på hvalbåt i Sørishavet og kunne dele mange interessante erfaringer om livet om bord og om hvordan hvalfangsten foregikk.

Etter foredraget fortsatte møtet med servering av smørbrød, kaffe/te og hyggelig samvær for de 68 fremmøtte.

TRUBADUR: John Bruaas underholdt med flott gitarspill og sang.

Etter serveringen fikk vi besøk av den profesjonelle trubaduren John Bruaas fra Stokke. Han viste et eminent gitarspill og fremførte en rekke kjente og populære melodier – fra Beatles til Jan Teigen, Henning Kvitnes og Bjørn Eidsvåg.

Til slutt orienterte leder en Liv Krossøy om samlingen på bygdetunet i Stokke den 8. juni for Pensjonistforbundets tre lokalforeninger i Sandefjord, Andebu og Stokke. Deretter var det loddtrekning av de mange gevinstene. Liv Krossøy takket for frammøtet og ønsket medlemmene en riktig god sommer!

Det neste medlemsmøtet blir torsdag den 28. september.