pf@pensjonistforbundet.no

Nytt år - nye møter

.

Sølvguttene på Januarmøtet

Jo ønsket oss i Amfi, og koret velkommen til første møte i det nye året.

Og det startet med konsert av Koppang Mannskor med sin dirigent Jan Tore Myrbakken. Etter Burgunderjakkenes Jubileumskonsert med sine 50 sangere blir jo Jan Tores 15 sangere noe spedt - tross sin alder. Med Bjørn ga dem verbale blomster etter konserten, og Bjørn vet hva han snakker om. Og vi koste oss med et knippe utvalgte sanger som Skal hilse fra fjellet , Vitae lux, Morgensang, Til Østerland, Ole Ivars om engler, Mitt hjerte er ditt og Vida vinger til Den siste visan. Og takk for det! Som før sagt berømmet Bjørn koret for å synge rent - alltid !

Leder Jo takket for konserten, og ønsket koret tilbake ved en senere anledning.

Etter den kulturelle biten ble vi bedt til bords, og tiltross for dårlig føre var vi vel ca 40 frammøtte - og da er koret ikke medregnet ! Sigmund fikk ordet for som sedvanlig å referere fra de siste møter, det var julemøtet i fjor (!) og årets første styremøte. Og krydret med en stubb fra den gule boken. Også leder bidro med dikt med helsing fra fjellet.

Ellers var det forestående årsmøtet i februar med valg nok tema for styremøtet, hvor og Edvin og Terje var tilstede. May og Sigmund er ikke på valg men etter noe frasigelser er det fortsatt spenning om kommende styre-sammensetting. Valgkomiteen med leder Edvin jobber med saken. Det har og vært noe usikkerhet om lokale for styremøtene, det siste er tilbake til Trygstad og menighetskontoret. Pensjonistmøtene blir fortsatt i Storstua, som passer oss godt.

Ellers planlegges kurs i smart-telefon og nettbrett . Programmet for 2023 er ganske på plass, men det er fortsatt mulig å gi styret innspill og ønsker. I mars kommer Engelberg med panfløyta si, i april kommer Fias med orientering om sitt virke og i mai får vi gjenhør med søstrene Hem ! Gjensyn og gjenhør blir det også med duoen Simensen og Myrbakken, så vi har mye å gle oss til!

Det snakkes og mye om bussturene i sommer, men det er ikke bankers verken med busselskaper eller reisemål. Men 3 dagers til Sørlandet med overnatting på danskebåten hørtes forlokkende ut. Særlig besøket på legendariske Flo og Fjære og Stavanger by.

Forøvrig er innløpt tilbud fra Hit og Dit om buss-seter på teater buss til Oslo og Mamma Mia 6. og 7. mai. Løp og kjøp! Samme selskap har og tilbudt oss dagstur til Mjøslandet i juni.

Også denne gang ble smørbrødbordet dekket, og maten smakte . Takk til kjøkkengjengen som stiller og jobber slik at vi får det nydelige måltidet på møtet !

Etter maten og kaffen var det tradisjonelt åresalg , og alle så med spenning fram til trekking av de mange gevinster. Og i dag skjedde det at det store skapet som Kai ga oss for lenge sia - fikk sin eier. Bjørg Hagen fikk tredje og avgjørende napp og fikk skapet med heim. Edvin fikk napp i både den broderte puta og i den fine skjærfjøla, men begge de gevinstene må vinnes to eller tre ganger.

Så var møtet til ende, med Broderring og vel heim etter nok et godt møte.