Ny generalsekretær i PF

På landsstyremøtet i Lillestrøm denne uka kunngjorde ledelsen hvem som ble den nye generalsekretæren. Vi gratulerer Arne Halaas, og setter stor pris på at det er et kjent ansikt med mye kunnskap om vår organisasjon som fikk æren av å ta over jobben.

Arne Halaas ble denne uka kunngjort som etterfølgeren til Harald Olimb Norman, generalsekretæren i Pensjonistforbundet sentralt gjennom 17 år.

Harald gav beskjed på siste landsstyremøte at han måtte slutte i generalsekretærjobben på grunn av helsa. Vi tror ikke det er en lett jobb å ta over etter Harald Olimb Norman, som har vært en markant skikkelse i organisasjonen i så mange år. Slagferdig, tydelig og kraftfullt har Harald ledet møter og samlinger i Pensjonistforbundets regi. Den nye generalsekretæren kommer nok ikke til å fortsette i akkurat samme sporet, vel vitende om at det er mange måter å lede et møte og en organisasjon på. Vi ønsker ham all mulig lykke til, og takker samtidig den avtroppende generalsekretæren for alt han bidro med av interessante innspill - og håper helsa holder mye lenger etter dette.

Vår egen Ingrid Wisløff Jæger forsvant nesten bak talerstolen (på scena til høyre) på landsstyremøtet - men la deg ikke lure; den vesle dama har en stor stemme.