Møte torsdag 15. september

Så kan vi igjen ønske velkommen til en ny høst med Pensjonistforbundet i Kragerø. Iris Aatangen ønsket velkommen, og hilste fra Trond Dahlin som var forhindret fra å komme. Tradisjonen tro startet vi med en sang, La oss leve for hverandre. Dag Westhrin orienterte litt om framtidige aktiviteter i foreningen. Han leste også et dikt av Erik Bye, En sang er alt jeg har. Til møtet hadde vi invitert tidligere KV-journalist Jimmy Åsen. Han fortalte levende fra sitt liv som journalist, i tillegg leste han korte epistler med sine inntrykk fra Kragerø. Hen leste mange fine Kragerødikt, han har skrevet selv. Vi kunne gjerne ha gjengitt alle sammen det var en kveld med mange høydepunkter. Men vi velger ett for å representere kvelden, det er Kragerø, jeg elsker deg Vårsolen varmer opp byen da våkner den atter til liv På torvet står nymalte benker sette deg ned, det er nå du har tid Vink til noen du kjenner og de kommer og slår seg ned Barnas dans rundt fontenen det er så moro å se Å Kragerø, Jeg elsker deg Ja, mer enn du kanskje sku tru Å Kragerø. Jeg elsker deg Det finns ingen byer som du Her er det triv'lige gater er litt trange, men hva gjør vel det Her kan du stoppe og prate eller bare slentre avsted Gå også gjerne i smaua det finns mang en bortgjemt juvel Og har du tid så gå sakte du rører ved byens sjel Å Kragerø. Jeg elsker deg Ja, mer enn du kanskje sku tru Å Kragerø. Jeg elsker deg Det finns ingen byer som du Når sommeren er på sitt beste kjøp litt reker og sett deg ned På kanten av brygga og kos deg ja, bare sitt å se På båter som stevner inn fjorden de har seil fylt med sommervind der tøffer en kogg og en snekke sånn er det i byen min. Å Kragerø. Jeg elsker deg Ja, mer enn du kanskje sku tru Å Kragerø. Jeg elsker deg Det finns ingen byer som du Det finns ingen byer som du. Etter dette ble det servering, og loddsalg, og Jimmy dro noen flere minner fra Kragerø. Det ble også orientert om turer seinere i høst, følg med i KV, annonser kommer om aktiviteter, eller også på vår hjemmeside. Bilde: Jimmy leser dikt og epistler til stor begeistring.

Jimmy Åsen leser dikt