Møte på McDonald’s er vel ikke en vanlig møteplass for pensjonister??

...Men det er det for vennegjengen av pensjonister i Stavangerområdet som samles en gang i måneden og spiser frokost i lag.

Gruppen består av godt voksne menn med ulik etnisk identitet. De har en svært varierende bakgrunn fra arbeidslivet, og har fulgt hverandre i mange år.

Primus motor i gjengen, Beejan Barkhodaee, inviterte Stavanger Lokalforening til frokostmøte 25. januar, som de selvsagt stilte opp på! Her informerte leder i foreningen, Bjørn Eirik Marcusson, om saker Pensjonistforbundet jobber med og delte ut gaveposer med brosjyrer og profileringsprodukter. Beejan møtte vi første gang under demonstrasjonen vi arrangerte i juni i 2022, og han har et brennende engasjement for at eldre skal komme seg ut, være i aktivitet, og bry seg om lokalsamfunnet sitt. Det ble et produktivt møte, og vi ser fram til et videre samarbeid.

Flere i gruppen var allerede medlem, andre var tilknyttet gjennom kollektivt medlemskap. Samtlige meldte seg inn minus en som måtte gå tidlig, her påtok gruppen seg å følge han opp😊👍

Flott gjeng med godt voksne karer i godt sosialt lag!

Bjørn Eirik og Beejan i ivrig samtale😊