Julelunsj for pensjonister.

Narvik og omegn pensjonistforening og Fagforbundets pensjonistutvalg arrangerte julelunsj med underholdning for sine pensjonister.

104 personer deltok på julelunsjen som ble arrangert på Quality Grand Royal Hotel, Narvik den 23.11 2022.

Staben på Quality Grand Royal Hotel, Narvik, hadde virkelig gjort sin flid da de pyntet opp Royal Hall med 113 kuverter til NOPF sin julelunsj🙂.

Vel forbi billettørene (😜) og inne i lokalet fikk vi mye for inngangspengan på 150 kroner.

Knut Nilsen ønsket velkommen, med en liten smakebit av de sakene som Pensjonistforbundet jobber med.

Deretter ble podiet overlatt til trubadur Hans Gundersen, som i første runde varmet oss opp med et par viser, før fremvisning av hans egne videoopptak av sangsvana på Nordkalotten.

Både den, og avslutningsfilmen "Mine villmarker" - der vi kom nær både bjørn, ulv, jerv m.m., i opptak gjort over flere år helt øst i Finland, nær den russiske grensen - var absolutt severdige! Min personlige bedømming er at gode filmopptak, nennsom redigering og klipping, Hans sin fortellerstemme, naturens egne lyder og tilpassede musikksekvenser, fungerte godt.

Mellom filmene fikk vi servert en lunsjtallerken, og vi fikk ropt fram vinneren av sommerbildekonkurransen, Tove Irene Arntzen, og overrakt premien.

For øvrig kommer vi også til å utlyse en tilsvarende mulighet til å sende oss vinterbilder.

Gevinsten på inngangsbilletten, et fenalår, faller nok helt klart i smak av den heldige uttrukne vinneren.

Hans Gundersen gjorde en flott jobb med fremføring av forskjellige viser.

Vinnerbilde fra fotokonkurransen som ble avholdt i sommer. Den heldige vinner er Tove Iren Arntzen.