pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

HYGGELIG MØTE I PENSJONISTFORBUNDET SUND

Møtene er i gang igjen. Rundt 30 medlemmer møttes til medlemsmøte 31. mars kl 18. Foreningen har sin egen trekkspiller, Steinar Spilde, som sørget for den rette stemningen lenge før lederen Turid Kahrs kunne ønske velkommen til medlemsmøte i Aktivitetssenteret i "gamle" Sund kommune.

Sverre Bungum, tidligere leder av Pensjonistforbundet Sund og tidligere styremedlem i Pensjonistforbundet Hordaland sammen med fylkesleder i Pensjonistforbundet Hordaland som fikk overrekt boken til Sverre,  Den gamle mannen og guten.

Sverre Bungum, tidligere leder av Pensjonistforbundet Sund og tidligere styremedlem i Pensjonistforbundet Hordaland sammen med fylkesleder i Pensjonistforbundet Hordaland som fikk overrekt boken til Sverre, Den gamle mannen og guten.

Medlemsmøtet begynte med en nydelig pianokonsert ved Irina Tarasova som er organist i kirken.

Vigdis Ravnøy, leder i Pensjonistforbundet Hordaland besøkte laget for første gang og hun tok for seg forbundets arbeid. Hun kom inn både på litt historie, trygdeoppgjørene og kommende trygdeoppgjør der Regjeringen vil halvere lønnsavviket fra ifjor.

Videre kom Ravnøy inn på digitaliseringen og oppfordret medlemmene til å lære seg det mest grunnleggende for selv å kunne håndtere både nettbanken, digiposten, nav.no og alt annet som ble annonsert som ... .no.

Også KS nei til å skolere eldrerådene var et tema som ble berørt.

Verving er et sentralt tema i Pensjonistforbundet. Nesten 700.00 pensjonister nyter godt av Pensjonistforbundets arbeid med trygdeoppgjøret. Vi har et potensiale til å vokse hvis vi sørger for å spørre andre pensjonister om de vil bli medlem. Jo flere medlemmer, jo mer kraft bak kravene til Pensjonistforbundet, sa Vigdis Ravnøy før hun avsluttet med å ønske Pensjonistforbundets 3 foreninger i Øygarden lykke til på vervestands ved Sartor Senter 1. og 2. april.

Foreningen serverte kveldsmat. På bordet kom både kaffe, brød, smør og pålegg og medlemmene smurte sin egen mat. Og før møtet ble avsluttet var det åresalg, og gevinstene hadde medlemmene bragt "til bords".

Steinar Spilde. medlem av Pensjonistforbundet Sund satte seg med trekkspillet innimellom, og han sørget også for musikken til sangene.

Nydelig musikk ved organist Irina Tarasova

Trekkspiller Steinar Spilde kunne traktere instrumentet sitt

Andektig lyttende medlemmer da Irina Tarasova spilte

Åresalg og et gevinstbord har vært fraværende under pandemien