pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Hvordan ufarliggjøre digitale utfordringer?

Det er viktig for seniorer å følge med i datateknologi og holde seg oppdatert på nye ting som kommer.

Alf Prøysens «Tango for to» ble spilt, og det gjettet  Kirsti Kjerre og fikk  hjerte sjokolade.

Som nyinnmeldt medlem i Søgne Pensjonistforening vant hun musikernes gjettekonkurranse. Alf Prøysens «Tango for to» ble spilt, og det gjettet Kirsti Kjerre og fikk hjerte sjokolade.

Solist Knut-Sigurd Bygland , kjent fra The Voice.

Organist Nina Irslinger fikk blomster av  Reidun Westergren,  medlem av Søgne pensjonistforening.

Organist Nina Irslinger fikk blomster av Reidun Westergren, medlem av Søgne pensjonistforening.

Det var på den siste sommerdagen, i jubileumsåret til Søgne Pensjonistforening, at bordene på Søgne Seniorsenter igjen var dekket til høstens første møte. Styremedlem Reidun Westergren ledet kvelden og informerte publikum om høstens møter. Først ut var den dyktige duoen, «Happy days are here again» solist Knut-Sigurd Bygland og Nina Irslinger som gav en forrykende bra konsert. Den amerikansk fødte organisten Nina Irslinger som var organist i Evje og Hornes i 24 år og har mastergrad i musikk, akkompagnerte Knut-Sigurd L. Bygland, som har utdannelse i sang fra Norge og Sverige og er allsidig og synger det meste. Han kan også høres på Spotify og Apple Music, og ligger ute på YouTube.

Hva kan datateknologi bidra med i livene våre? Publikum fikk en kort innføring i hva nyttige digitale verktøy kan gjøre for oss. De forskjellige apper kan være til god hjelp og spare tid for oss alle. Men det er viktig at vi setter oss godt inn i teknologien og ivaretar vår egen kompetanse. Det er store utfordringer, og det blir stadig flere eldre og teknologien utvikles raskt. Det var viktige og nyttige ord hun gav til Søgne seniorer.

Ca. 80 seniorer kom til høstens første møte, det var utlodning og flere gikk hjem med fine gevinster.