Her er Pensjonistforbundets krav til statsbudsjettet for 2022

Pensjonistforbundet og SAKO har oversendt krav til statsbudsjettet 2022.

Bedre munnhelse og billigere tannbehandling for eldre, er ett av kravene vi stiller til statsbudsjettet. (Illustrasjonsfoto: iStockphotos)

Denne artikkelen ble publisert 26. november 2020.

- Nå er kravene til statsbudsjettet 2022 ferdigbehandlet etter at møtet med SAKO er gjennomført, og jeg har nettopp sendt over kravene til arbeids- og sosialdepartementet, opplyser rådgiver Sindre Farstad.

Endelig versjon av brevet til statsråden med kravene (PDF) kan du laste ned lenger ned på denne siden.

Videre framdrift er et drøftingsmøte med statsråden 9. desember klokken 12, hvor Pensjonistforbundet og SAKO vil fremme kravene til regjeringen.

Digitalt møte

Statsråden er midlertidig arbeids- og sosialminister Henrik Asheim, som vikarierer for Torbjørn Isaksen, som for tiden er i pappaperm.

- Det skal være et digitalt møte med arbeids- og sosialministeren 9. desember hvor vi offisielt overleverer kravene, opplyser Farstad.

Det vil være Jan Davidsen og Harald Olimb Norman som presenterer kravene for arbeids- og sosialministeren på vegne av Pensjonistforbundet og SAKO-organisasjonene på dette møtet.

Dette er de 11 kravene Pensjonistforbundet og SAKO stiller til statsbudsjettet 2022:

1. Forhandlingsrett på løpende pensjon fra folketrygden
  2. Kommuneøkonomien må styrkes