pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Gratis busstur med omvisning

Fredag 22. september kan våre medlemmer få gratis busstur med omvisning i lokalmiljøet.

Våre medlemmer tilbys gratis busstur fredag 22. september.

Lekpredikant og industrigründer Hans Nielsen Hauge og polarforskeren Roald Amundsen er to av Fredrikstads meste kjente personligheter. I samarbeid med Hans Nielsen Hauge Senteret og Roald Amundsens Fødested inviterer Pensjonistforbundet Fredrikstad til en gratis dagstur til de to stedene fredag 22. september. Turen er støttet av Fredrikstad kommune.

Buss vil gå fra +Huset på Holmen kl. 09.30 og første stopp er Rolvsøy hvor det blir omvisning i 1700-tallsmuseet og den nye utstillingen om Hauge. Her vil Svein Høiden, som også ledet 250-årsjubileumskomiteen for Hauges fødsel, være guide og forteller. Det vil bli servert en enkel lunsj før turen settes mot Roald Amundsens fødested.

På tomta ved Roald Amundsens Fødested blir det omvisning i Amundsen-huset, i utstillingen og i Framheim som er en kopi av det huset Amundsen bodde i på Sydpolen. Her vil Øivind Arntsen være guide. Ved 15-tiden vil deltakerne igjen være ved +Huset på Holmen.

Det er plass til 50 personer i bussen og interessert må melde seg på Leif Andersen via epost: le_an_07@hotmail.com eller med SMS til 40 64 67 18 snarest mulig merket Hauge.