God start på høsten!

God stemning på Søgne Seniorsenter da Berges husband åpnet kvelden.

Berges husband, Maria, Aina, Solveig  var damene i det 9-manns store bandet.

Berges husband, Maria, Aina, Solveig var damene i det 9-manns store bandet.

Det var «fult hus» da Søgne pensjonistforening startet høstens aktiviteter. Berges husband med 9 musikere sørger for at stemningen nådde taket og det ble trampeklapp. Bandet leverte et bra show og publikum sang med til kjente sanger både på engelsk og norsk. Kaffe og gode smørbrød ble servert. Lyng blomster var selvskrevet til høstens første loddtrekning, det var populært.

Rådgiver i Pensjonistforbundet professor emeritus Bjarne Jensen kåserte om offentlig økonomi og behov for helse og omsorgstjenester. Eldreandelen øker og det er store bekymringer om konsekvensen omkring det. «Det har vi ressurser til å løse» sier professoren. Kommuner med høyere andel eldre vil også ha en høyer inntekt. Medlemmene av Søgne pensjonistforening, som har en gjennomsnittlig høy alder, ble betrygget av hans ord.

Rådgiver i Pensjonistforbundet Bjarne Jensen.