Fylkeslederkonferansen 2022

Lederkonferansen i Akershus gikk av stabelen 26. - 27. oktober på Sundvolden. Glade og engasjerte pensjonister fra hele fylket deltok og stemningen var god!

Lattermusklene fikk trimma seg underveis! Dette bildet er tatt mens Jan K. Bjørneboe holdt sitt foredrag.  Foto: Sigrid B. Karlsen

Lattermusklene fikk trimma seg underveis! Dette bildet er tatt mens Jan K. Bjørneboe holdt sitt foredrag. Foto: Sigrid B. Karlsen

Jan Kærup Bjørneboe til venstre holdt foredrag for oss: "Jeg vil så Hjerne". Anbefales på det sterkeste - dette er en foredragsholder du ikke vil gå glipp av!  John Granly til høyre.

Jan Kærup Bjørneboe til venstre holdt foredrag for oss: "Jeg vil så Hjerne". Anbefales på det sterkeste - dette er en foredragsholder du ikke vil gå glipp av! John Granly til høyre.

Til høstens lederkonferanse hadde fylkesstyret engasjert flere dyktige foredragsholdere. Jan Bjørneboe er for mange kjent som lederen som ble kåret til verdens beste konserndirektør innen HR, i et konsern med ca. 500.000 ansatte fra femti land. Han ble for åtte år siden rammet av Parkinson. Og om du lurer på hva en hjernesyk eks-konserndirektør kan lære deg om livet, - vi gir deg en prøvesmak i videoen over - len deg tilbake og lytt!

Knut Magne Ellingsen er født i Haugesund, utdannet teolog og arbeidet som prest inntil han i 1986 ble generalsekretær i HLF. Knut Magne er medlem av Helseutvalget og Pensjonistforbundets brukerrepresentant ved Akershus Universitetssykehus. Vi fikk et godt foredrag med artige historier og refleksjoner!

Inger-Marie Stokker (medlem i Sentralstyret) informerte om nytt fra Sentralstyret. Rune Ramsli fra Forbundet holdt et informativt innlegg om verving. Akershus Pf skal i gang med Valgkomitekurs i hele fylket frem mot årsmøtet, og verving blir et sentralt tema utover i 2023. Bjørnar Ottesen, leder i "Vi over 60 Vestby" og styremedlem i Akershus Pf informerte oss om sine erfaringer i forbindelse med verving.

Vi har mange dyktige ressurser i Akershus! Og for tiden har fylket to samarbeidsutvalg; ett i Lillestrøm og ett i Nordre Follo. Lederne i disse to utvalgene; Kari Firveld (Aurskog Pf) og Anne-Grethe Eriksen (Kolbotn Pf) delte sine erfaringer med oss andre.

Vi kommer ikke utenom John Granly! - Granly er leder i Helseutvalget og styremedlem i Akershus Pf. Han er utdannet journalist og sørget for god flyt og dialog med foredragsholderne!

Vedlegg

Her har vi samlet litt bilder fra konferansen!

Bilder fra Lederkonferansen 2022.pdf