Endelig samlet igjen

Vi er så glade, -og det er så godt for sjela!

Smilende deltagere

Endelig samlet igjen

Etter halvannet år med samlinger på Teams, kunne Pensjonistforbundet denne uken arrangere landsstyremøte, SAKO-konferanse og helsekonferanse der deltakerne var fysisk til stede.

Omlag 140 representanter fra hele landet samlet seg på Quality Airport Hotel på Gardermoen tre dager denne uka. Tirsdag var det SAKO-konferanse, onsdag helsekonferanse og torsdag landsstyremøte i Pensjonistforbundet.

SAKO

SAKO-konferansen åpnet tirsdag med en gjennomgang av regjeringen Solbergs statsbudsjett for 2022 og hvilke føringer den nye regjeringen vil legge inn.

Deretter ble det en gjennomgang av den politiske situasjonen fremover, med bakgrunn i ny sammensetning av Stortinget og ny regjering med nye statsråder.

Deretter gikk SAKO-konferansen gjennom helseforetaksmodellen, endringer i bestemmelsene for regulering av pensjon og muligheter for å gjøre SAKO større.

Vi er også samlet igjen i Skogn Pensjonistlag! På det siste medlemsmøtet 27.10.21 var det akkurat like blide fjes som på Gardermoen!