pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Elnesvågen Pensjonistforening – gammel forening i ny drakt!

Elnesvågen Pensjonistforening ble restarta den 28. oktober 2021. Denne kvelden holdt fylkesleder Mellvin Steinsvoll foredrag om arbeidet i Norges Pensjonistforbund og aktiviteten i forbundet. Møtet ble ledsaget av musikk fra Bjarne Harøy. Etter dette oppstartsmøte har medlemstallet økt jevnt og trutt, fra 5 til i dag 134 medlemmer.

Julebord 2022 på Bryggjen i Bud                                                                                                                           Foto: privat

Julebord 2022 på Bryggjen i Bud Foto: privat

Etter oppstarten har Elnesvågen Pensjonistforening hatt flere godt besøkte arrangement. I begynnelsen av april møtte over 120 personer da Robert Mood holdt foredrag om temaet «Krig i Europa! Hvor kom den fra og hvor går vi nå?», samt at leder for «Enhet for integrering» i Hustadvika kommune, Kari Småge, orienterte om flyktningarbeidet i Hustadvika kommunen.

Senere i april var vi 90 personer som fikk god informasjon fra ass. dir. Ann Lilly Inderhaug Orvik ved Statsforvalteren i Møre og Romsdal om temaet «Fremtidsfullmakt». Billedkunstner Kolbjørn Håseth og fotograf Eva Frisnes presenterte egne bilder/foto både på skjerm og på egen montert utstilling. Bryggjen i Bud bydde som vanlig på en smakfull buffet m/dessert og kaffe.

Mandag 29. august arrangerte Elnesvågen Pensjonistforening dagstur med buss til Nordøyvegen. På Skjeltene ble det stopp hvor prosjektleder Marianne Nærø i fylkeskommunen orienterte om vegprosjektet. I alt 71 pensjonister fikk en minnerik tur over det flotte veganlegget. Finnøy Bryggehotell serverte utmerket fiskesuppe.

Den 5. oktober ble Eldredagen markert på Sletvold Gård med hilsen fra kommunen v/ordfører Tove Henøen. Aktuelt tema denne dagen var: «Havbruksnæring på en bærekraftig måte for miljø, økonomi og samfunn». Liv-Hege Segelsten, en av de fremste kjennerne av temaet, snakket om hva hun tror må til for å lykkes. Over 70 frammøtte fikk servert viltgryte og Bjarne Harøy sto for musikken med blant annet sanger av Bob Dylan.

Torsdag den 3. november var det møte i kantina ved Fræna Ungdomsskole hvor Elnesvågen Pensjonistforening hadde invitert representanter for Hustadvika kommune, Husbanken, Solid Dale Malo AS og Bovieran AB for å foredra/diskutere om temaet «Aldersvennlige boliger og bomiljø». Hvordan kan vi utvikle aldersvennlige boliger og skape gode trygge og sosiale/trivelige bovilkår.

Julebord for medlemmene ble holdt på Bryggjen i Bud den 6. desember. 87 medlemmer fikk god mat og ble blant annet underholdt PIO-trio, samt at Ingar Sveen kåserte om humoren i Per Sivle si dikting.

Året 2022 vil bli avsluttet den 27. desember der medlemmene kan få med seg premieren på filmen «Kampen om Narvik».