Digitalt utenforskap-eller innenforskap?

Spennende om velferdsteknologi.

Prosjektleder Anne-Kari Minsaas fra Pensjonistforbundet.

Det var høstfarger som pyntet bordene på Søgne Seniorsenter da publikum fikk høre "Blåveispikene" Johanna Winter og Elisabeth Krohn- Hansen synge sanger som gav gode minner, på tangentene var Herman Gautefall Olsson som også sang sørlandsviser. Velferdsteknologi er det viktige hjelpemiddelet som gjør at det blir enklere og tryggere å bo hjemme. Det forebygger ensomhet, bidrar til trygghet, gir aktivitet, og er til stor hjelp for pårørende. Anne-Kari Minsaas forklarte om de tekniske mulighetene som er ment å være et viktig supplement til å skape trygghet. Gode smørbrød til kaffen gir glede og praten gikk rundt bordene, nestleder Arild Berge ledet kvelden og delte ut blomster og smil. Gevinster fra loddsalget ble delt ut før glade pensjonister gikk ut i høstmørke.

"Blåveispikene" Johanna Winter og Elisabeth Krohn-Hansen gav sang og glede sammen med  Herman Gautefall Olsson, på keyboard.

"Blåveispikene" Johanna Winter og Elisabeth Krohn-Hansen gav sang og glede sammen med Herman Gautefall Olsson, på keyboard.