Datastue på Kolbotn!

Pensjonistforbundet og Seniornett samarbeider over hele landet om etablering av datastuer. Kolbotn pensjonistforening etablerte nylig Datastue Kolbotn!

Sverre Storødegård er instruktør i Datastue Kolbotn.  Foto: Anne-Grethe Eriksen, leder i Kolbotn Pf

Sverre Storødegård er instruktør i Datastue Kolbotn. Foto: Anne-Grethe Eriksen, leder i Kolbotn Pf

Dette er tenkt som en videreføring av Kolbotn biblioteks På nett klokka ett tirsdager, mens Datastue Kolbotn holder seg til forskjellige temaer og legges til torsdager. De forskjellige temaene blir meldt i forkant.

Datastue Kolbotn hadde sin første samling torsdag 16. februar og tema var mobiltelefon og nettbrett. Maks deltagere på hvert kurs er 8 - åtte deltagere - og det første kurset har seks deltagere. Kurset går over tre dager og neste datoer for disse deltagerne blir 2. og 16. mars.

Kursene subsidieres av både Pensjonistforbundet og Seniornett og egenandelen er 200,- kr. for kurset som går over tre dager.

Pensjonistforbundet Akershus gratulerer Kolbotn pensjonistforening med innsatsen, og oppfordrer samtidig alle våre lokalforeninger til å gjøre det samme!