Cruise med Fjordline til Flor_og Fjære,Stavanger.

Dette er en reise du ikke vil gå glipp av !!

Dette er en opplevelse du aldri vil glemme og som du ikke må gå glipp av !

Stavanger er ikke bare en olje by, men har mye annet å by på !

Bli med på et avslappende cruise til Stavanger med Flor & Fjære. Om bord cruiset kan vi nyte god mat og drikke på vei til vår destinasjon. Stavanger overrasker de fleste som ikke har vært her tidligere, med sin sjarmerende gamleby med 173 trehus fra slutten av 1700-tallet og Stavangerkatedralen som ligger midt i byen. Ved landgang i Stavanger får vi en flott guidet bytur før vi reiser videre til blomsterøya rett utenfor byen. Flor & Fjære er -som de beskriver selv – et fristed for nytelse. Denne naturparken er helt utrolig og med sin fantastiske restaurant er dette virkelig en av Norges største attraksjoner. Dette er en opplevelse man bør unne seg minst en gang i livet!

REISEFAKTA

Sted: Cruise fra Langesund via Hirtshals til Stavanger og retur.

Avreisedato: 14. august 2023

Avreisested: Buss fra Vestby stasjon via Moss til Langesund

Hjemreisedato: 16. august 2023

PROGRAM

Mandag 14.aug: Bussen starter fra Vestby og kjører via Moss og derfra langs E-18 frem til Langesund. Her går vi om bord i Fjord Lines skip som har avgang kl.14,30. Om bord har vi inkludert plass i innvendige lugarer m/dusj og wc, vi skal bo i samme lugar begge nettene. Om ettermiddagen samles vi til tidlig middagsbuffet kl.14,45. Resten av ettermiddagen og kvelden slapper vi av, vi kan besøke pianobaren eller ta oss en dans til levende musikk om kvelden. Er vi heldige med været kan vi sitte ute på dekk med noe godt å drikke mens vi nyter utsikten over Skagerak (skipet har et kort stopp i Hirtshals på ut- og hjemreise. Man trenger ikke forlate skip eller lugar, men dette gir oss anledning til å handle taxfree).

Tirsdag 15.aug.: Stavanger Vi ankommer Stavanger om morgenen og tar plass i bussen som tar oss med til et hotell hvor vi får servert dagens frokost i fred og ro. Etter frokosten blir vi møtt av vår lokalguide som tar oss med på en rundtur i Stavanger. Vi får høre den interessante historien samt se de største severdighetene, som denne flotte byen har å tilby. Guideturen ender opp på kaia i sentrum hvor vi tar båten ut til øya Sør-Hidle hvor vi finner Flor & Fjære. Her får vi en omvisning på denne fantastiske blomsterøya beliggende ute i havet utenfor Stavanger. Etter omvisningen får vi servert dagens lunsj før vi returnerer med båt tilbake til fastlandet utpå ettermiddagen. Etter en dag full av inntrykk får vi noen timer i sentrum av byen til å ta oss en kopp kaffe, besøke et museum, kanskje se litt i butikkene eller spise dagens middag. Bussen tar oss med fra sentrum og ut til fergeterminalen igjen. Her venter de samme lugarene på oss, og de som ønsker samles i showlounge for en hyggelig prat om kvelden.

Onsdag 16.aug.: (Stavanger) – Langesund Vi spiser frokost om bord på skipet, og får formiddagen fri til avslapning, shopping og hygge. Vi nyter utsikten over sjøen og skjærgården frem til ankomst Langesund kl.13,30. Tilbake i Langesund tar vi plass i bussen som tar oss med til våre påstigningssteder.

Påmelding til Jan Oscar Svae mob.93214908.

Påmelding og betalings frist innen 22.februar 2023 til konto nr. 1080.26.26350.

Medlemspris er kr.4.200 - ikke medlemmer 4.390. og inkluderer:

*All busstransport

*2 netters cruise i delt dobbellugar

*2 frokoster

*1 lunsj

*1 middag

*Guiding i Stavanger

*Utflukt og omvisning på Flor & Fjære

*Sjåføren fungerer som reiseleder på hele turen

TILLEGG:

*Enkeltlugar kr. 800,-

*Utvendig lugar med vindu kr. 400,- (per lugar)