Café & Kåseri i Det Norske Teatret

Pensjonistforbundet Oslo har hatt stor suksess med Café & Musikk. Nå utvider vi med Café & Kåseri. Vi starter opp Magnus Takvam onsdag 27.september.

Foto: Knut Arne Aarset

Nytt fra 27. september: Café og kåseri i Det Norske Teatret

Sted: Bikuben i andre etasje Det Norske Teatret, Kristian IV’s gate 8.

Inngang 100,- kr som vipses på stedet, eventuelt betales kontant.

Tid: Dørene åpner kl. 11 og foredragene/kåseriene starter kl. 12.00, og varer om lag en time.

I Bikuben selger vi kaffe, vin og øl i tillegg til havrekjeks, brownies, croissanter mm.

Kontaktperson for arrangementene er Nils Ove Bredvold n-ovebr@online.no Telefon: 915 47 912

Magnus Takvam 27.september

Magnus Takvam om sin mor Marie Takvam - bohem og forfatter. Sønnen Magnus Takvam forteller om og viser filmklipp fra dikterens og morens liv. Utrolig bra, sier de som har hørt Magnus

Takvam er journalist, forfatter og var kommentator på politisk avdeling i NRK fram til 2022. Jobber nå i Altinget.no.

Hold også av dagene til disse to:

Sissel Gran 19.oktober

Melding til alle aldrende: Inni er vi alltid unge!

Gran er psykolog, samlivsekspert, skribent og forfatter. Hun har gitt ut flere bestselgere om parforhold. En av bestselgerne er boken «Inni er vi alltid unge. Aldringsmeditasjoner». Her reflekterer hun rundt det å bli eldre og kommer med gode råd om en god alderdom.

Geir Thomas Risåsen 16.november

God jul – tradisjoner og historien bak. Hvorfor er juletradisjonene ulike i ulike landsdeler?

Risåsen er kunsthistoriker, sakprosa-forfatter og jobber som konservator på Norsk Folkemuseum. Kjent blant annet fra «Kvelden før kvelden» på NRK.

Sissel Gran 19.oktober  (Foto: Kristoffer Myhre)

Sissel Gran 19.oktober (Foto: Kristoffer Myhre)

Geir Thomas Risåsen 16.november (Foto: Stian Nybru)