Bli med på opplevelsestur til vakre Telemark.

Vi drar til bl.a.Telemarkskanalen, Vrangfoss, Kviteseid og Vrådal.

Henrik Ibsen tøffer rolig opp kanalen og er et fantastisk "utsiktspunkt" for å betrakte landskapet og konstruksjonen av kanalen.

Vi starter med en slusetur på Telemarkskanalen fra Ulefoss til Lunde. Deretter skal vi spise lunsj på Slusekroa i Vrangfoss. Etter lunsj fortsetter vi oppover langs kanalen til Kviteseid før vi svinger over til Vrådal og Straand Hotell hvor vi skal bo. Astrid Søftestads Sølvsmie og Nisseloft besøker vi før vi forlater Straand Hotell og kjører til Treungen og Z-museum. Z-museum er et innholdsrikt og artig sted med gjenstander de aller fleste av oss har et forhold til og her kan ta et gjensyn med.

Avreisedato er 31. august 2022, og det er plass til 40 deltakere. Pris (dobbeltrom) : kr. 3750.- for medlemmer. Ikke medlem: kr 4.150,-. Tillegg for enkeltrom er kr. 350.-.

Bindende påmelding innen 15. juli ved innbetaling av korrekt beløp til konto 1506.47.89314. Husk å merke betalingen med avsender.

Fullstendig program med alle detaljer finner du ved å åpne vedlegget her:

Dette blir en fantastisk fin tur og vi anbefaler deg virkelig å bli med! Selv om du har vært på flere av disse stedene før er det litt ekstra spesielt å reise med Drammen Pensjonistforening.

Håper at du blir med!