Aktive eldre Midtbygda og Eidsvoll Puls

Når Pensjonistforbundet har et lokallag som heter "Aktive Eldre Midtbygda" skjønner man fort hvor lista ligger når det gjelder aktiviteter. Og det som er sikkert er at Bodil Ed Iversen, Birgith Bekkelund og de andre i lokallaget definitivt ikke gjør skam på navnet. Med jevne mellomrom har nemlig Aktive Eldre Midtbygda en rekke aktiviteter på menyen, og mandag prøvde de seg på et formiddagstreff i Gullverket Samfunnshus.

Det var Per Olav Ruud i Gullverket Vel som ønsket velkommen før han slapp til duoen Odd Arne Sørensen og Hans Olav Trøen som sto for underholdningen.

- Dette arrangementet er et samarbeid mellom Gullverket Vel og Aktive Eldre Midtbygda, og selv om vi bare er halvveis så frister det allerede til gjentagelse, sier Per Olav Ruud i full fart mellom toastmaster-jobben, karbonadesmørbrød og kaffekanner.

Ved et bord i det ene hjørnet sitter det en kvartett som koser seg med god musikk, kaffe, karbonade og kringle.

- Noe slik har jeg aldri vært med på, og her har jeg aldri vært, men jammen er det artig, sier Tor Andresen, bosatt på Råholt. - Jeg flyttet til Råholt for 7 år siden, og tro det eller ei, men vegg i vegg med meg bodde fetteren min – uten at jeg var klar over det, sier Andresen og kikker bort på fetteren Ragnar Engebretsen. Begge synes musikken er helt topp. - Disse gutta spiller jo musikk fra da vi var unge og lovende, og det sitter jo som et skudd det, sier Andresen.

Og Ragnars kone Henny er det sikkert også mange om husker. Hun jobbet i mange år i Posten, blant annet i Sundet da postkontoret der ble nedlagt i 2009. Ved samme bord sitter også Betty Martinsen. Betty er Hennys søster, men det er mange års aldersforskjell. - Ja, jeg er jo 91 mens Henny er bare jentungen, sier Betty med et smil.

Ragnar Engebretsen forteller at han vært i Gullverket Samfunnshus mange ganger. - Jeg tror jeg var på den aller siste gammeldansen her, men akkurat det begynner å bli en del år siden, sier Engebretsen, som sikkert mange husker som innehaver av Bøn Musikk.

Samarbeid med suksess: Aktive Eldre Midtbygda og Gullverket Vel

Samarbeid med suksess: Aktive Eldre Midtbygda og Gullverket Vel Fra venstre: Gro Kjøren (Gullverket Vel), Gunn Bakkehaug (Gullverket Vel), Jorunn Lien (Aktive Eldre Midtbygda), Bjørn Wangen (Gullverket Vel), Kjell Ahlbom (Aktive Eldre Midtbygda), Bodil Ed Iversen (Aktive Eldre Midtbygda), Per Olav Ruud (Gullverket Vel) og Dagrun Elvik (Aktive Eldre Midtbygda)

Koste seg i Gullverket Samfunnshus. Fra venstre: Tor Andresen (80), Ragnar Engebretsen (82), Henny Engebretsen (76) og Betty Martinsen (91)

Det var ikke mange ledige stoler i Gullverket Samfunnshus da Aktive Eldre Midtbygda og Gullverket Vel inviterte til fest mandag.

Alle bilder og tekst er gjengitt fra Facebook med tillatelse fra EidsvollPuls.