50 års jubileum i 2022

.

fra jubileumsmiddagen på Storstua

Styre i jubileumsåret foreviget sammen med leder i Pensjonistforbundet Hedmark, Jan Tyriberget og vår egen kultursjef i Stor-Elvdal, Janne Mellum.

På bildet Randi Vestby Hagen, kasserer Kjell Ola Westgård, Janne Mellum, nestleder Halvor Berger, med bukett Erna Huse, leder Jo Dalsegg, Jan Tyriberget, sekretær Sigmund Vestad og May Britt Lindgren.

Jubileumsmiddagen ble innledet med konsert av Stor-Elvdal Musikkorps, med sin dirigent Fay Reni. Korpset har sjøl litt jubilee , det er 5 år sia de restartet, og det er stort spenn i utøvernes alder! Vi koste oss med godt reportoar og god utførelse. Fra Abba og Amazing Grase, med Svein Johannesen og Øivor Myrvang til den feiende avsluttningsmarsjen Arosa som satt som et skudd! Veldig hyggelig og fint innslag i feiringen.

Etter en pause ble vi bedt til festbord, det ble dekket koldtbord fra Påtårn, og der var mye godt. Og godt mye, det var endel frafall i frammøte, vi var vel oppmot 60 feststemte og det var flust med god mat !

Kveldens toastmaster, nestleder Halvor Berger ønsket velkommen til jubileumsfest og ikke minst til kveldens representasjonsgjester, Fylkesforeningens Jan Tyriberget og vår egen Janne Mellum. Gjestene bidro etter maten med gaver, gratulasjoner, hilsner og ikke minst pene ord til foreningen og dens arbeid gjennom alle disse år ! Fylkeslederen hadde etter sigende fått med seg flere poeng å ta med seg tilbake til arbeidet i Fylkesforeningen! Janne poengterte det gode samarbeid mellem foreningens styre og særlig hennes del av den kommunale hverdag.

Sekretær Sigmund Vestad hadde nemlig utarbeidet, og framførte kortversjon av Stor-Elvdal Pensjonistforenings 50 årige historie. Det var mange gjenkjennende nikk etterhvert som Sigmund foredrog alle tiåra, alle turer, foredrag, underholdning , møtesteder, ledere og annet vi har hatt sammen. Ingen av oss var med i 1972 i foreningens oppstart, men mange av oss har vært med lenge, og deltatt i mye av Sigmunds forenings-historie!

Brokker av historien er og de to sangene ved bordet, Bergljot Buckholdt diktet sang til 10 års-jubileet i 1982. Til 20 års jubileet hadde "Nystuen" Leif Westgård tilegnet Pensjonistforeningen sangen "På pensjonistfest" Det hører til foreningens historie at "vår" musiker Ragnhild Gravseth ikke lenger har helse til å lede oss gjennom sangboka. Men Per Modahl var villig til å hjelpe oss med melodien til "På pensjonistfest" Det var fint å ha allsang igjen, vi håper det fortsetter, gjerne med Per!

Honnør til Styret og andre velvillige hjelpere for at de ga oss denne festen! Tusen takk!