Årsmøtet 2023

REFERAT FRA ÅRSMØTET 08. OG 09. MARS I KRISTIANSUND.

Fylkesårsmøtet i Pensjonistforbundet Møre og Romsdal ble holdt på Thon Hotel Innlandet Kristiansund den 08. og 09. mars. Den 08. var det temadag med mange gode innlegg.

Årsmøtet ble åpnet av fylkesleder Anne Lise Hessen Følsvik, og ordfører i Kristiansund Kjell Neergård ønsket oss velkommen til Kristiansund.

Via Teams fikk vi en orientering fra Inghild Kjeldsberg, seksjonsoverlege ved Fysikalsk medisin og rehabilitering om rehabiliteringstilbudet i Møre og Romsdal.

Siden det var kvinnedagen, ble det sendt et webinar om kvinnehelse som Pensjonistforbundet arrangerte.

Forbundsleder Jan Davidsen orienterte om den eldrepolitiske situasjonen. Så fikk vi besøk av Henrik Stensønes SP, og Anders Riise H, som snakket om sin eldrepolitikk. Det ble mulig å stille spørsmål til disse tre i etterkant.

Som kulturelt innslag hadde vi besøk av «Cassandra» Sandra Heringstad fra Tingvoll som spilte gitar og sang for oss.

Om kvelden ble det god middag og underholdning av Alf Damma’s trio.

Den 09. holdt Mellvin Steinsvoll et innlegg «fra prat til praksis» etterfulgt av vanlige årsmøtesaker.

Elin Sølvi Furland, Tomrefjord gikk ut av styret og Magnhild Gjelsten Søvik, Gjemnes kom inn som ny. Ny som 1. vara ble Roger Arne Hammer, Tustna. 3. vara Jon Garen, Sande gikk ut.

Elnesvågen Pensjonistforening fikk premie for å ha vervet flest antall medlemmer og mest i prosentvis økning i 2022.

Det var en fornøyd gjeng på ca. 100 deltakere som dro hjem etter to fine og innholdsrike dager på årsmøtet.

Fylkesleder Anne Lise Hessen Følsvik.

Elin Sølvi Furland, Tomrefjord fikk blomster da hun gikk ut av styret.

Fylkesleder Anne Lise Hessen Følsvik og forbundsleder Jan Davidsen.