Årsmøtet 2024 - Sør-Andøy

Årsmøtet 2024, som var planlagt til 1. februar, måtte som følge av uværet "Ingunn" utsettes til 8. februar og møtelokalet ble endret til Dverberg Samfunnshus, i stedet for vårt faste møtested, Risøyhamn Aktivitetssenter. Aktivitetssenteret ble reservert til skolelokale etter at skolen i Risøyhamn var satt ut av spill på grunn av lynnedslag i kraftlinjene og ødeleggelser på skolens elektriske/elektroniske systemer.

Årsmøtet avsluttet med sosialt samvær, der varme karbonadesmørbrød og kaffe ble fortært og gode samtaler fløt over bordene - og selvsagt var det åresalg med mange heldige vinnere.

Hun valgte nå å overlate plassen til nytt styremedlem, som ble Hjørdis Wulff.

Edny Klara Lyngra fikk blomster og diplom for sin innsats i styret fra årsmøtet 2016 - både som vara og de siste årene som fast styremedlem. Hun valgte nå å overlate plassen til nytt styremedlem, som ble Hjørdis Wulff.

Møteledelsen ble dyktig ivaretatt av dirigent Ivar Skogstad og sekretær Jorunn Isaksen.

Under strømrasjonering i kommunen etter foregående uværs herjinger og et møtelokale som holdt 15 plussgrader, møtte der 42 deltakere til dette årsmøtet, hvorav 39 medlemmer.

Det ble tegnet 2 nye medlemmer under møtet, slik at vi nå er 96 medlemmer i Sør-Andøy Pensjonistforening.

Årsmelding og regnskap med revisjonsrapport ble behørig behandlet og godkjent. Likeså ble budsjett for 2024 vedtatt og arbeidsplanen  likeså godkjent. Forslag fra styret om uttalelser fra årsmøtet, temaene "Kollektivtransport til besvær" og "Stopp nedbygginga av psykisk helsevern i distriktene" ble enstemmig vedtatt.

Leder av valgkomiteen, Kåre Myrvang, la fram innstilling til valgene, der alle forslag ble enstemmig vedtatt.

Hans Vestjord revisor er revisor, valgt for 2 år i 2023 og Kåre Myrvang ble gjenvalgt som hans vara.

Som representant til styret i Risøyhamn Aktivitetssenter, ble Randi Vollan valgt, med veteranen Gerd Haugen som hennes vara.

Som utsending til årsmøtet i Pensjonistforbundet Nordland ble leder John Helmersen valgt, med nestleder Ivar Skogstad som vara.

Valgkomiteen for årsmøtet 2025 ble av årsmøtet nedsatt som følgende:

• Leder: Kåre Myrvang og medlemmer Randi Berthinussen og Rigmor Karoliussen.

Styret består av følgende etter årsmøtet:

Leder John Helmersen

Nestleder Ivar Skogstad